artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Coachként és mediátorként örömmel osztok meg ebben a rovatban is néhány coachingban, és mediációban használt kérdést, módszert, képzési anyagot, megfigyelést, tapasztalást, hogy több legyen köztünk a mosoly, a kedvesség és a szeretet. Készítettem egy statisztikát abból a harminc rövid kis írásból, ami a coachinggal és a mediációval kapcsolatban megjelent a berettyohir.hu oldalon, tavaly augusztus óta. Aztán sorba rendeztem őket az alapján, hogy melyik milyen tetszést aratott, és óriási boldogság volt számomra, hogy azok az írások kapták a legtöbb lájkot, amik arról szóltak, hogyan tudnánk jobbá tenni az életünket.

Ahogy a hegy tetejére is fel lehet vinni valakit, anélkül, hogy akár egyet is lépne, úgy a másik ember segítésében is számtalan olyan módszer van, amelyekben a segítőé a főszerep. De a coaching, és a mediáció nem ilyen. Itt már a szerződés megkötése előtt tájékoztatom az ügyfeleimet arról, hogy a saját megoldásaikat fogjuk megkeresni, és előtérbe helyezni a coaching, vagy a mediáció során, hiszen saját életüknek, nehézségeiknek ők a legjobb ismerői. Ezért a megoldások megtalálásában is nekik van a legnagyobb esélyük. A coach, vagy a mediátor „csak” segítő támogatást, fejlesztést biztosít. A coaching egyik alapvető tartóoszlopa ugyanis az, hogy mindenki csak saját magán tud segíteni.

De ha ez igaz, akkor ugyan miért kellene coachoz, vagy mediátorhoz mennünk, ha valamilyen problémánk van?  Hiszen ő egy olyan szakember, aki tisztában van azzal, hogy mindenki csak saját magán tud segíteni.

Azért, mert a coach, vagy mediátor értő figyelemmel, kellő odafordulással, megfelelő meghallgatással a segítségünkre tud lenni abban, hogy összefoglaljuk azt a helyzetet, ami számunkra nehézséget, vagy kihívást okoz. Ezentúl a kérdéseivel, és az ítélkezés mentes hozzáállásával nagyon nagy támogatás lehet számunkra abban, hogy továbbgondoljuk a helyzetünket.

Általában jellemző az emberekre, hogy amilyen helyzetben benne vannak, az kitölti a gondolkodási terüket, és csak abból a nézőpontból ítélnek meg nagyon sok mindent. Így egy jó szakember, aki nemcsak coach vagy mediátor lehet, hanem bárki más is, a megfelelő kérdések feltevésével, új nézőpontok meglátására ösztönözhet bennünket. Ezekből az új nézőpontokból viszont, már sokkal több megoldást is megtalálhatunk, köztük olyanokat is, amik előtte eszünkbe sem jutottak.

Az írások közt a legtöbb lájkot a „Hogyan lehetne több mosoly, kedvesség és szeretet?  kapta. Második helyezett lett az „Önsegítés, önfejlesztés, önnevelés”Önsegítés, önfejlesztés, önnevelés”. Harmadik „A hálálkodás jó szokása”A hálálkodás jó szokása”, negyedik a „Tudatos szokás átalakítás” és az ötödik a „Mit csinál az igazságügyi közvetítő?”

Ezek az írások mind azzal foglalkoznak, hogyan tudunk mi segíteni magukon? Mit tudunk tenni mi magunkért, napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra, és évről évre, hogy egyre jobb legyen az életünk? Gondolom azért lettek ezek a legkedveltebbek, mert szeretjük mi magunk kézben tartani a dolgainkat. Ha van hozzá erőnk, szeretünk mi magunk felmenni a hegyre, hiszen úgy még több örömöt ad, mint autóval feljutni a tetejére. Ráadásul a legtöbb hegyen vannak olyan területek, amik tényleg csak két lábon megközelíthetők.

boiannacoachAkinek inkább egy coach támogatására lenne szüksége, bővebb információt talál IDE kattintva. Keressen bátran az alábbi elérhetőségeken: telefonon a 06 30 240 0007 - es számon, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy személyesen Berettyóújfaluban, a Kálvin tér 8. szám alatti irodámban, előre egyeztetett időpontban.

Címlapkép forrása: https://pixabay.com/hu/photos/szem%C3%A9ly-hegy-tetej%C3%A9re-el%C3%A9r%C3%A9se-hegyi-1245959/

You have no rights to post comments