artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Mint arról korábbi cikkünkben beszámoltunk, már júniusban elkezdődtek a munkálatok a Lehel-Madách utcákon, és aki arra jár azt látja, hogy még mindig elég nagy a „felfordulás”, ezért megerestük a Városfejlesztési Irodát és tájékoztatást kértünk arról, hogy áll most a beruházás.

 -  Ha röviden akarnék válaszolni azt mondanám, hogy haladunk, de nem úgy ahogy szeretnénk - kezdte mondandóját Demény Zsolt műszaki referens. - Amikor legelőször összeültünk megbeszélni ennek a területnek a fejlesztését, nem is gondoltuk, hogy mennyi közművel fogunk találkozni. Minden szépnek és jónak tűnt. Elkészültek a tervek és kezdtek jelentkezni a gondok majd, amikor a kivitelezésbe is belekezdtünk egyből látszott, hogy ez nem lesz egyszerű munka, ugyanis ez a város egyik legsűrűbb közműhálózattal ellátott területe. Nincs egy négyzetméter szabad terület sem, ahol ne lenne valamilyen közmű (erősáram, közvilágítás, távhő, kábeltv - több szolgáltatóval, telefon, csapadékvíz, szennyvíz, ivóvíz).

zoldvaros01

Az elektromos hálózat esetében tovább nehezítette az építést, hogy az ott található trafóházból szinte minden irányból 20 kV-os vezetékek ágaznak el, hiszen innen kapja ez a városrész az áramot. Erre még rátett egy lapáttal az a tény, hogy ezek pontos nyomvonalát a szolgáltató nem tudta megmondani. Az a gép, ami alkalmas a vezetékek pontos nyomvonalát megtalálni már a kivitelezés elején elromlott, így az egész területen a szolgáltató csak kézi munkával engedte a munkavégzést. Hónapokig csak a közmű kiváltások történtek alig lehetett látni mást, csak újabb túrások mindenhol, út sehol, se régi, se új, közlekedni sehol nem lehetett, érthető volt a lakosság felháborodása.

Sajnos addig, amíg a közműkiváltások nem készülnek el, nem lehet az útépítéshez hozzákezdeni. Tovább nehezítette a munkákat a tavaszi sok csapadék, a felázott talajon közel egy hónapig nem lehetett építési munkát végezni.  Azóta már látszik az új út főgerince a Madách utca folytatásában, ami sokkal biztonságosabb közlekedést tesz majd lehetővé, illetve ezzel az új nyomvonallal még több parkolót tudunk kialakítani a megmaradó területen.

Sok kritikát kaptunk még a fák kivágásával kapcsolatban, pedig minden egyes fát megvizsgáltunk a tervezés folyamán, és amit lehetett megmentettünk, sajnos nem tudtuk mindegyiket. Azt be kell látni, hogy az út nem kerülhet ki minden fát, márpedig itt merőben új nyomvonalat alakítunk ki pont azért, hogy az ott élő emberek sokkal rendezettebb körülmények között éljenek, biztonságos úttal, sok parkolóval, és ehhez kell az új környezetet hozzáigazítani. A város vezetése pont azért döntött amellett, hogy most lépjük meg ezt a nagyszabású beruházást - mégha nagy beavatkozással is jár  - mert egyszer kell jól megcsinálni, utána évtizedekig nem kell ehhez az úthoz hozzányúlni.

zoldvaros02

Most még amíg rendezetlen az építési terület, sokan idegesek a felfordulástól, de ahogy szépen kiépül az új nyomvonal, az új parkolók, ledes közvilágítás, új járdák, új gyalogátkelőhelyek, az okos zebra, helyükre kerülnek az új fák, cserjék, biztos vagyok benne, hogy mindenki el fogja fogadni, hogy ezt nagyszabású beruházást "felfordulás" nélkül nem lehetett volna megvalósítani.

Ugyanígy készült a Népliget utca is 2014-ben, ami mára egy szép zöldövezet lett, talán állíthatom, hogy a város egyik leghangulatosabb utcája is egyben. A Bessenyei lakótelep területén, ha elkészül a két új park, a Rákóczi utcai kerékpárút és ez a Lehel-Madách utcai útépítés, ez is olyan városrész lesz, ahol jó lakni.

Tervezzük még az Árpád utca teljes átépítését, valamint új kerékpárút építését is a későbbiek folyamán, amivel pontot tudnánk tenni a Bessenyei lakótelep környékének útfelújítására, de ez még a jövő álma.

Abban bízok, hogy határidőre el tudunk készülni beruházással, és mire a rossz idő beköszönt már az új úton tudunk közlekedni, addig is kérjük még a lakosság türelmét és megértését. 

zoldvaros03

You have no rights to post comments