Coachként örömmel osztok meg ebben a rovatban is néhány coachingban használt kérdést, módszert, képzési anyagot, megfigyelést, tapasztalást, hogy több legyen köztünk a mosoly, a kedvesség és a szeretet. Az elmúlt héten a tanulmányi eredményekkel kapcsolatban arról beszéltünk, hogy a szülők általában hatni szeretnének a gyermekükre. Ösztönözni szeretnék arra, hogy javítson a tanulmányi eredményén, és egyre jobb tanuló legyen. De a legjobb szándék mellett is előfordul, hogy ehhez nem megfelelő eszközöket használnak, ezzel nagyon megnehezítve minden résztvevő számára a helyzetet.
Ilyenkor természetesen felmerül az emberekben a kérdés, hogy akkor ne csináljon a szülő semmit, csak álljon tétlenül, és nézze kétségbeesve, hogy a gyermeke messze elmarad attól a teljesítménytől, amire egyébként véleménye szerint képes lenne? Természetesen a válasz erre az, hogy nem, semmiképpen sem. Akkor mit csináljon, ha segíteni szeretne, és nem akarja tönkretenni a gyermekét?
Talán meglepő az a módszer, amit ajánlani fogok, de rendkívül hatékony. Nagyon sok pozitív saját élményem van arról, hogy működik, és a környezetemben is folyamatosan gyűlnek azok a tapasztalatok, amik alátámasztják ennek a módszernek a hatékonyságát. Van egy mondás, ami szerint mindig arra figyeljünk, amit szeretnénk, és soha ne arra, amit nem szeretnénk.
A Szóvarázs könyvemben azt írom, hogy ez egy ESZES világegyetem, ami azt jelenti, hogy Elfogadó, Szerető, Együttműködő, és Segítő. Nagyon sokan tanítják, azt is, hogy ebben a világegyetemben, amiben élünk, csak az igen létezik. Ezzel magyarázzák, hogy csak arról kell mindig beszélni, amit szeretnénk, mert amire figyelünk, azt erősítjük.
Amiről beszélünk arra biztos, hogy figyelünk, tehát, ha arról beszélünk, amit nem szeretnénk, akkor pont egy olyan dolgot erősítünk, amit nem szeretnénk. Tudom, kicsit keszekuszán hangzik, de mégis rendkívül egyszerű. Megtanulni nem lehet, csak megérteni, és ezt követően, folyamatos, rendszeres gyakorlással lehet elsajátítani. Én azt is javaslom, hogy mindenki folyamatosan, rendszeresen gyakorolja, hogy olyan dologra figyeljen, amit szeretne az életében viszontlátni.
Mi történik akkor, amikor a gyerekem hazahozza a hármas bizonyítványát, pedig én tudom, hogy ötöst is tudna csinálni? Ilyenkor az történik, hogy vagy megkérdezem, mit szeretne a gyermekem helyette, és ha azt mondja, hogy ötöst, ezután, ha tudok, akkor segítek a gyermekemnek abban, hogy lépésről lépésre elérje a kitűzött célját. Az esetek többségében egészen biztos, hogy a gyermek is ötöst vagy négyest szeretne helyette, de itt is vannak szabályt erősítő kivételek. Ez a másik lehetőség, amikor felismerem, hogy a hármas bizonyítvány a gyerekemmel kapcsolatban számomra rossz érzéssel járó dolog, de neki nem áll szándékában kijavítani. Ezért olyanra gondolok a gyermekemmel kapcsolatban, aminek a következtében pozitív, örömteli, jó érzéseim vannak. Például azt mondom magamnak, hogy igaz, hogy a tanulmányi eredménye nem úgy sikerül, ahogy én szeretném, de egy végtelenül kedves, jóindulatú, figyelmes gyermek, és tudom, hogy együtt közösen meg fogjuk oldani ezeket a nehézségeket is, hiszen egyébként nagyon jó köztünk a kapcsolat. Ilyenkor a gyermekemmel kapcsolatban, a számomra kedvezőtlen tanulmányi eredménye mellett is, már újra a hála és a szeretet érzései dominálnak. Innen folytatjuk majd a következő héten. Remélem néhány hét alatt sikerül átadnom, miért fontos, hogy mindig, folyamatosan abban a tartományban mozogjunk, aminek a szeretet, az elfogadás, a békesség, a hála, és az öröm a jellemzője.
Akinek inkább egy coach támogatására lenne szüksége, bővebb információt talál IDE kattintva. Keressen bátran az alábbi elérhetőségeken: telefonon a 06 30 240 0007 - es számon, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy személyesen Berettyóújfaluban, a Kálvin tér 8. szám alatti irodámban, előre egyeztetett időpontban.
Címlapfotó: pixabay.com