Beszélgetés Tornyiné Kertész Denise-zel, a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola tanárával.
Miért a tanári pályát választotta?
Anyukám nagyon lelkes és elhivatott pedagógus volt. Az élete a gyerekekről szólt, otthon is mindig az iskolai ügyeket intézte: szemléltető eszközöket, bábokat készített, dolgozatokat javított. Délutánonként szakköröket tartott, ahova én is jártam - tetszett a lelkesedése. Később a testvérem is tanított engem, és én vele kapcsolatban is ezt tapasztaltam. Mivel az ő felesége és a nővérem is pedagógus volt, nálunk a családi összejövetelek is a tanításról szóltak. Apukám állatorvosként kisebbségben volt.
Bejöttek az elképzelései?
Igen.
Hogyan került a mostani iskolájába?
Utolsó éves főiskolásként kerültem ebbe a városba, a férjem akkor már itt tanított; így kerültem a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolába 1 hónapos gyakorlatra. 1988 augusztusától már itt voltam kezdő pedagógus. Azóta is itt tanítok.
Hivatásnak tartja a tanítást?
Igen, hivatásomnak érzem a tanítást!
Megbecsültnek érzi magát, mint pedagógus?
Nem érzem magam megbecsültnek - sem anyagilag, sem erkölcsileg.
Mi tartotta ezen a pályán?
Ehhez értek, ezt tanultam, el sem tudnék mást képzelni.
Hol tanult korábban?
Szegeden végeztem a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán matematika-testnevelés szakon, később Nyíregyházán aerobik oktatói papírt szereztem. Néhány évvel ezelőtt pedig a BME kihelyezett debreceni tagozatán közoktatás-vezető diplomát kaptam.
Mit szeret legjobban a munkájában?
Több dolgot is szeretek a munkámban. Sok-sok éve foglalkozom tehetség-gondozással matematikából. Tanítványaimmal matematika versenyeken veszünk részt, ahol szép eredményeket szoktak elérni. Legutóbb az idén ősszel az egyik tanítványom megyei versenyen első helyezést ért el – ez óriási öröm a pedagógusoknak. Szívesen foglakozom felzárkóztatással is, legalább ilyen sikerélmény, ha egy gyengébb képességű tanulóval sikerül megszerettetni a matematikát. 3 évvel ezelőttig aerobikkal is foglalkoztam, a csoportom rendszeresen fellépett rendezvényeken, eredményesen szerepelt iskolai versenyeken.
Milyen plusz elfoglaltságokat jelent a tanítás?
Felkészülés az órákra, dolgozatok összeállítása, javítása; versenyekre való felkészítés, azokra elkísérni a tanulókat. Sportversenyek szervezése, lebonyolítása, stb.
Mit szól az új köznevelési törvényhez? Milyen változásokat vár a törvény életbe léptetésétől?
Kíváncsi vagyok, hogyan működik ez majd a gyakorlatban.
Változtatta-e a tanítási módszereit a pályája kezdete óta?
Az elmúlt 25 évben rengeteget változtak a feltételek, a segédanyagok. Folyamatosak a továbbképzések, mindig újabb és újabb módszereket alkalmazhatunk a gyakorlatban.