A megfázásról, egy meglepően "sikeres" adománygyűjtő akcióról és különleges bambuszházakról is kaptak szöveget a diákok a középszintű angolérettségi első, szövegértést mérő részében.
"A téma jól passzol a vírushelyzethez” – mondta a megfázásról szóló szövegről az Eduline által megkérdezett szaktanár, aki könnyűnek tartja a feladatot, ahogy a többit sem nevezné nehéznek, egyedül a bambuszházakról szóló szöveg és az ahhoz kapcsolódó feladatok megoldásához kell többet gondolkodni.
Egy különleges "esőszobáról", egy brit étteremlánc mobilmentes kampányáról és egy elveszett pénztárcáról is kaptak szöveget a diákok a középszintű angolérettségi második, nyelvhelyességi részében.
Milyen a harmadik rész, azaz a hallott szöveg értése?
A vizsgán az alábbi szövegfajták fordulhatnak elő: közérdekű bejelentések, közlemények (pl. pályaudvaron, repülőtéren, áruházban), rögzített telefonos szövegek (pl. üzenetrögzítő, információs szolgálatok: útinformáció, nyitva tartás, menetrend), utasítások (pl. utcán, repülőtéren, pályaudvaron), médiaközlemények (pl. időjárás-jelentés, reklám, programismertetés, rövid hír). Ezen felül lehetnek beszélgetések, telefonbeszélgetések, műsorrészletek, riportok, interjúk, beszámolók esetleg ismeretterjesztő szövegek is.
Ez a feladatsor 2-3 szövegből és 2-3 feladatból áll. Egy feladaton belül egy hosszabb szöveg helyett előfordulhat több rövidebb szöveg is. A feladatokhoz felhasznált szövegek együttes terjedelme 6-9 perc. A feladatsor 20-25 itemből áll.
Egy baráti levél és nyári önkénteskedés - ezekkel a témákkal kapcsolatban kell leveleket írniuk a középszinten vizsgázóknak az angolérettségi utolsó, íráskészséget mérő feladatsorában.
Az egyik szöveget 80-100, a másikat 100-120 szóban kell kifejteniük a vizsgázóknak.