November 8-án és 9-én kinyitottuk kapuinkat az iskolánk iránt érdeklődő nyolcadikosok és szüleik számára. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy a járványügyi szigorítások ellenére mindkét nap megtelt látogatókkal a földszinti tornatermünk. A regisztráció után a tájékoztató kezdetéig a leendő középiskolások izgalmas kvízek, totók, nyelvi fejtörők, pénzügyi rejtvények kitöltésével, lego-robotozással, puzzle-kirakással, játékokkal töltötték az idejüket. - Szűcsné Csontos Katalin beszámolója
A tájékoztatót Mihucz Sándorné igazgatónő vezette be az alapításának 75. évfordulóját ünneplő iskola általános bemutatásával. Képekkel szemléltette a közelmúlt infrastrukturális fejlesztéseit, az iskolaudvar, a természettudományos labor, a mintakórterem sokmilliós kialakítását, felszerelését és fejlesztését. Büszkeségét fejezte ki, hogy egészségügyi és informatikai eszközellátottságunk a Berettyóújfalui Szakképzési Centrum támogatásának jóvoltából párját ritkítja a megye középiskolái között. Pedagógiai munkánk is kiemelkedik, hiszen az Oktatási Hivatal bázisintézményi címet adományozott nekünk már két alkalommal, amellyel példaértékűnek ítélte felzárkóztató és tehetséggondozó tevékenységünket.
Igazgatónő részletesen ecsetelte a támogatásra szoruló és a tehetség jeleit mutató diákok fejlesztését szolgáló programjaink mibenlétét. Kiemelte a tapasztalati tanulás és élménypedagógia motiváló hatását, amelyet tanulmányi kirándulások, belföldi és lehetőség szerint külföldi tanulmányutak, szakmai gyakorlatok megvalósításával törekszünk elérni. A tanulás mellett kulturált szórakozási lehetőségeket is biztosítunk diákjaink számára. A vezetőség és a tantestület nyitott a tanulók kezdeményezéseire, így született az Arany-bál és a Kalandok éjszakája diákprogramunk is. Aktívan működő diákönkormányzatunk gondoskodik arról, hogy tanulóink az itt töltött 4-5 év alatt rengeteg élménnyel is gazdagodjanak.
Az általános bemutatás után Csányi János igazgatóhelyettes úr a gimnáziumi képzés lényegét és a gimnáziumi tagozatokat mutatta be. Évek óta túljelentkezés van humán tagozatunk emelt magyar és emelt történelem csoportjaiba, de hasonló népszerűségnek örvend az emelt matematika-informatika tagozatunk is. Az emelt biológia-kémia tagozatot kiváló eszközfelszereltsége, a magas színvonalú természettudományos tehetséggondozás és az évente kétszer megszervezett ingyenes terepgyakorlatok teszik vonzóvá. Helyettes úr hangsúlyozta, hogy intézményünk kiemelt fontossággal kezeli az idegen nyelvek tanulását.
A tanórákon képességeink szerint differenciált csoportokban tanulnak a diákok, ezen túl emelt órák, érettségi-, illetve ingyenes nyelvvizsgafelkészítők látogatásával, külföldi nyelvtanulási lehetőségek (Erasmus+ program) kihasználásával fejleszthetik nyelvtudásukat. A széles spektrumon mozgó nyelvoktatás eredményeképpen évről-évre növekszik a sikeres nyelvvizsgát szerző diákjaink száma, tavaly 40 sikeres középfokú nyelvvizsgát könyvelhettünk el angol és német nyelvből. A nyelvtanulás fontosságát hangsúlyozta meghívott vendégünk, Dobis Tibor is, a Debreceni Egyetem nyelvtanára. Az idegen nyelvek közül kiemelte a német nyelvismeret hasznosságát, amelyet a német érdekeltségű debreceni nagyvállalatok elvárnak a fiatal munkavállalóktól, hiszen az anyaországban kell munkavégzésükre felkészülni.
A nyolcadikosok előtt álló felvételi eljárásról Szűcsné Csontos Katalin igazgatóhelyettes asszony beszélt. Ismertette a legfontosabb határidőket és praktikus tanácsokkal látta el a központi felvételi vizsgára készülőket.
Majd ismét Mihucz Sándorné vette át a szót és bemutatta a technikumi képzés előnyeit. Mind a három (egészségügyi, sport és közgazdasági) technikumi képzésünkre igaz, hogy az 5 éves képzés első 2 évében zömmel közismereti tárgyakat tanulnak a technikumi tanulók, majd az ágazati alapvizsga letétele után túlsúlyba kerülnek a szakmai tárgyak és már csak a kötelező érettségi közismereti tárgyakat kell tanulni. Az érettségi vizsgát szakaszosan kell letenni, így nem lesznek az utolsó évben túlterheltek a diákok. A tizenkettedik év végén kerül sor a magyar, a történelem és a matematika érettségire, az utolsó év végén pedig idegen nyelvből és a szakmai vizsgát tesznek. A szakmai vizsga emelt szintű érettséginek számít, így a felsőfokú továbbtanulás technikumból is lehetséges. A magas óraszámú idegennyelv oktatástól azt várjuk, hogy jelentősen nőni fog a nyelvvizsgával rendelkező technikumi tanulók száma is. A képzés erősen gyakorlatcentrikus, vagyis a 11-13. évfolyamon a gyakorlati órák vannak túlsúlyban.
Az egészségügyi és sport tagozaton duális képzőhelyeken, a Gróf Tisza István Kórházban, illetve a Mezei-Vill. Sportszervező Kft-nél sajátítják el a szakma gyakorlati fogásait tanulóink. Partnereink szívesen fogadják az alapos elméleti tudással rendelkező diákjainkat. A közgazdaságisok a hétköznapokban használt legfrissebb elektronikus programokkal felszerelt tanirodában végzik gyakorlatukat. Továbbá fontos előnye a technikumi képzésnek az ösztöndíjrendszer. 9-10. osztályban a minimálbér 5 százalékát kapják havonta a tanulók, 11-13. évfolyamon 35%-át, a duális képzésben (egészségügyi tagozat) pedig 65%-át, amely 4,5 feletti tanulmányi eredmény esetén meghaladja a százezer forintot. Az ápolóképzésben pedig már működik a felsőoktatási kreditbeszámítási lehetőség is. Ezután az érettségi mellett megszerezhető végzettségről beszélt igazgatónő. Az egészségügyisek gyakorló ápoló, mentőápoló, gyógymasszőr, vagy fizioterápiás asszisztens végzettséget, a közgazdaságisok pénzügyi-számviteli ügyintéző, a sportosok sportedző-sportszervező technikusi végzettséget szereznek.
A tájékoztató végén Sziklai Emőke, a Gróf Tisza István Kórház gyakorlati oktatásért felelős kolléganőnk, egyben volt diákunk a duális képzés előnyeiről, az ápoló hivatás szépségeiről beszélt. Utolsó előadóként szintén egykori diákunk, Incze Péter, a Takarékbank helyi fiókvezetője saját példáján keresztül mutatta be a közgazdasági tagozaton folyó képzést, amely megalapozta és elindította pályafutását.
A tájékoztató után bemutató órákat látogathattak az érdeklődők. Egy-egy tanóra megtekintése lehetőséget adott, hogy rövid időre belekóstoljanak a nyolcadikosok a középiskolai tanórák hangulatába. Reméljük, hogy sikerült hozzájárulnunk a sikeres döntés meghozatalához.