Jogerősen is 3 év fogházbüntetésre ítélte a Debreceni Törvényszék azt a lengyel kamionsofőrt, akinek a járművéről elszabadult pótkerék három ember halálát okozta a 47-es számú főúton, 2016. februárjában. A bíróság a vádlottat kettőnél több ember halálát eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségében mondta ki bűnösnek és 5 évre a járművezetéstől is eltiltotta. Cz. R.-nek az 5,7 millió forintos bűnügyi költségből 1,9 millió forintot kell kifizetnie, a fennmaradó rész – több mint 3 milliós tolmácsdíjjal – az állam terhén marad.
A Berettyóújfalui Járásbíróság 2017. május 23-án hozott első fokon ítéletet az ügyben. Az ítélet ellen az ügyész súlyosításért, a vádlott felmentésért, a védője felmentésért, az elsőfokú ítélet hatályos kívül helyezéséért, illetve enyhítésért fellebbezett.
Nagy Antal tanácsvezető bíró a jogerős ítélet indoklásában kiemelte: az elsőfokú bíróság megfelelően folytatta le a bizonyítási eljárást, minden bizonyítékot beszerzett, értékelt, és aggálytalan, objektív adatokra építve hozta meg ítéletét. Elmarasztaló döntése a vádlott tagadásával szemben egyértelműen megalapozott volt. A bírósági tényállás szerint a vádlott 2016. február 27-én egy másik kamionnal együtt Lengyelországból Romániába, Bukarestbe tartott. Cz.R. Debrecen után egy autóbuszöbölben várt kollégájára, amikor észrevette, hogy mozog a pótkocsi jobb hátsó tengelyén lévő dupla kerék külső kereke. Meghúzta a kerékrögzítő csavarokat, és elhatározta, hogy egy megvilágított helyen majd alaposabban megvizsgálja. Egy derecskei benzinkútnál került erre sor, a szerelést jórészt a vádlott végezte, majd mindketten folytatták útjukat a 47-esen. Negyedórával és nagyjából 12 kilométerrel később a pótkocsi jobb hátsó dupla kereke levált a tengelyről. A külső kerék jobbra, a szántóföldre gurult, a belső kerék viszont belevágódott egy szemből érkező autóba. A sofőr fékezés közben átment a másik sávba és nekiütközött a második lengyel járműnek. Az autó vezetője és két utasa a helyszínen életét vesztette, a negyedik utas súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett.
A tanúvallomások, a kamerafelvételek, valamint az igazságügyi mérnök és műszaki szakértők szakvéleményei a vádlott bűnösségét igazolták. Hibás csavarokkal rögzítette a kerekeket, az egyik szárán például 2 centiméter hosszan nem volt menet, és a menet mélysége is csak a szükséges egyharmada volt. A rozsdás csavarokat ráadásul egy házilag készített kulccsal húzta meg. A szakértők szerint a vádlottnak érzékelnie kellett a műszaki problémát, az elváltozások nem a szerelés után megtett 12 kilométer során alakultak ki. Megállapították azt is, hogy a pótkocsi a kerékcserét megelőzően sem volt alkalmas a biztonságos közlekedésre, a sofőr nem is indulhatott volna útnak egy ilyen járművel, az elindulást meg kellett volna tagadnia. A sietség oka a kamionstop is lehetett, újabb egy órahossza késedelem ugyanis két napos kényszerű vesztegléssel járt volna. Cz. R. azon túl, hogy nem megfelelően hárította el a műszaki hibát, a KRESZ szabályait megszegve nem fokozott óvatossággal haladt tovább. 80-90 km/h sebességgel közlekedett és útközben egy autót is megelőzött.
A Debreceni Törvényszék tanácsa is megerősítette: a vádlott látta ugyan a műszaki problémát, de könnyelműen abban bízott, hogy nem következik be baleset. A járművet nem tette alkalmassá a biztonságos közlekedésre, nem végzett szakszerű munkát, az pedig, hogy alkalmatlan eszközöket, csavarokat használt, tovább erősítik gondatlanságát és felelőtlenségét. Nagy Antal hozzátette: tapasztalatlan járművezetők is képesek lettek volna felismerni, hogy a sérültek a csavarok, eldeformálódtak a menetek. A tanácsvezető bíró hangsúlyozta: Cz.R. tudott a problémákról, mégsem közlekedett fokozott óvatossággal, hiszen gyorsított és előzött is. A szakértői vélemény egyébként azt is alátámasztja, hogy az első csavarok a baleset előtt néhány másodperccel, a vádlott előzése közben váltak le. A Debreceni Törvényszék szerint Cz. R. nagyfokú felelőtlenség az oka annak, hogy három vétlen sértett meghalt, egy sértett pedig maradandó egészségügyi károsodást szenvedett a baleset során.