precizbanner

helyijárat

millenniumkicsi2

aurabannermedium2

Berettyó Kártya 2017 borító

lily

ilonatavasz18

tavasz18.01

berettyosport

coaching2

2016tavaszbanner2

gazdatavasz

BoPi nyito banner uj

2018. július 17. kedd

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Tejszínes gombaleves

Párizsi sertéskaraj fűszeres tejföllel, rizi-bizi

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


piri2
Bessenyei ltp. üzletsor

(Jenci konyhája helyén)

06 (30) 596-1883

06 (30) 260-6040

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Gulyásleves

Túrós csusza

"B" menü:

Hamis gulyásleves

Natúr csirkemell csíkok rizzsel

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

veradas

koboreb

precizbannerkicsionkentesseg

karosszeria

Kettőnél több ember halálát eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétsége ügyében tartja másodfokú tárgyalását 2017. október 26-án, csütörtökön 8:30 órakor a Debreceni Törvényszék.

A Berettyóújfalui Járásbíróság 2017. május 23-án 3 év fogházbüntetésre ítélte azt a lengyel kamionsofőrt, akinek a járművéről elszabadult pótkerék három ember halálát okozta a 47-es számú főúton, 2016. februárjában. A bíróság a vádlottat kettőnél több ember halálát eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségében mondta ki bűnösnek és 5 évre a járművezetéstől is eltiltotta. Cz. R.-nek a 4 és félmilliós bűnügyi költségből 1,9 millió forintot is ki kell fizetnie, a fennmaradó rész – a 2,4 milliós tolmácsdíjjal – az állam terhén marad. Az ítélet ellen az ügyész súlyosításért, a vádlott részbeni felmentésért, a védő enyhítésért fellebbezett.

A bíróság által elfogadott tényállás szerint a vádlott 2016. február 27-én a lengyelországi Torunból indult útnak, 13 tonna áruval Romániába, Bukarestbe. Az általa vezetett pótkocsis szerelvényt kollégája egy hasonlóval követte. A második kamion azonban Debrecenben lemaradt, így a vádlott a városból kiérve megállt egy autóbuszöbölben. Várakozás közben körbejárta a járművet és észrevette, hogy mozog a pótkocsi jobb hátsó tengelyén lévő dupla kerék külső kereke. Mivel már besötétedett, Cz. R. úgy döntött, meghúzza a kerékrögzítő csavarokat, majd egy megvilágított helyen alaposabban megvizsgálja. Egy derecskei benzinkútnál állt meg és éppen hozzálátott a pótkocsi jobb hátsó pótkerekének leszereléséhez, amikor megérkezett a kollégája. A szerelést jórészt a vádlott végezte, társa csak kisebb részfeladatokat hajtott végre. A szerelés után folytatták útjukat a 47-esen. Negyedórával és nagyjából 12 kilométerrel később a pótkocsi jobb hátsó dupla kereke levált a tengelyről. A külső kerék jobbra, a szántóföldre gurult, a belső kerék viszont belevágódott egy szemből érkező autóba. A sofőr fékezés közben átment a másik sávba és nekiütközött a második lengyel járműnek. Az autó vezetője és két utasa a helyszínen életét vesztette. Az autó negyedik utasa súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett, amelyek maradandó fogyatékosságot okoztak.

Az ítélet indoklásában elhangzott: a vádlott hibás csavarokkal rögzítette a kerekeket, az egyik szárán például 2 centiméter hosszan nem volt menet, és a menet mélysége is csak a szükséges mélység egyharmada volt. A vádlottnak szerelés közben érzékelnie kellett a csavarok hibáit, ráadásul a rozsdás csavarokat egy házilag készített kulccsal húzta meg. A felhasznált csavarok még megfelelő eszközök esetén sem lettek volna alkalmasak a kerék biztonságos rögzítésére. Cz. R. azon túl, hogy nem megfelelően hárította el a műszaki hibát, a KRESZ szabályait megszegve nem fokozott óvatossággal haladt tovább. 80-90 km/h sebességgel közlekedett és útközben egy autót is megelőzött.

A vádlott tagadta a bűncselekmény elkövetését, és nem ismerte el büntetőjogi felelősségét. A bíróság álláspontja szerint azonban többek között a tanúvallomások, a kamerafelvételek, valamint az igazságügyi mérnök és műszaki szakértők szakvéleményei is bűnösségét igazolták. A szakértők szerint a vádlottnak már korábban érzékelnie kellett a műszaki problémát, az elváltozások nem a szerelés után megtett 12 kilométer során alakultak ki. Megállapították azt is, hogy a pótkocsi a kerékcserét megelőzően sem volt alkalmas a biztonságos közlekedésre, a sofőr nem is indulhatott volna útnak egy ilyen járművel. Az elindulást meg kellett volna tagadnia, de hogy ezt utasításra tette-e meg mégis, azt nem sikerült kétséget kizáróan bizonyítani. A sietség oka esetlegesen a kamionstop is lehetett, újabb egy órahossza késedelem ugyanis két napos kényszerű vesztegléssel járt volna.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés