artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége ügyében tartja első tárgyalását a Debreceni Járásbíróság 2015. február 4-én, szerdán 8 órai kezdettel.

A Debreceni Járási Ügyészség vádirata szerint 2012. július 5-én a vádlott ismerősével a család Látóképi tó melletti földterületére készült, lovasfogattal, a 33-as számú főúton.

A férfi kerékpáron, 10 éves testvérével érkezett a vádlotthoz, akitől a kisfiúnak haza kellett vinnie egy gyermekkerékpárt. A kisfiú felvetette, hogy ő is velük menne, bátyja és a vádlott azonban hazaküldték azzal, hogy a bálákkal megrakott szekérre úgysem fog majd felférni. A kisfiú a biciklivel elhajtott, a vádlott és barátja pedig útra keltek a fogattal. Már a Látóképi Csárdánál jártak, amikor észrevették, hogy a gyermek a szekér hátsó kiálló részébe kapaszkodik és  úgy húzatja magát a biciklijén ülve. Így érkeztek meg a szántóföldre, ahol aztán összegyűjtötték és a szekérre rakták a szalmabálákat.

A vádirat szerint sötétedést követően, 21 óra 30 körül indultak haza Debrecenbe. A 10 éves fiú a földúton előttük tekert, amikor azonban felhajtottak a 33-as főútra, megint a szekérbe kapaszkodott. Kerékpárján nem voltak lámpák, sem fényvisszaverők és a gyermek láthatósági mellényt sem viselt.

A lovasfogat szintén nem volt megfelelően kivilágítva, bal szélére egy piros és egy fehér LED kerékpárlámpa volt felszerelve, hátsó részén az előírt piros-fehér csíkozású táblát a rakomány nagyrészt eltakarta és hiányoztak hátulról a fényvisszaverők is. A vád szerint a lovasfogat sem a KRESZ, sem a KÖHÉM előírásainak nem felelt meg.

22 óra 12 perc körül, egy holland állampolgár közlekedett a 33-as főúton Hortobágy felől Debrecen irányába. A transporter 80-85 km/h sebességgel mehetett, amikor 63-64 méter távolságból észrevette az előtte haladó lovaskocsit és a biciklis gyermeket. Azonnal vészfékezett, de nem tudta elkerülni az ütközést, nekiment a szekérnek és a fogat hátsó részéhez szorította a 10 éves fiút. A szekér utasainak, az autó sofőrjének és kiskorú utasának nem esett baja.

Az elgázolt kisfiú kórházba szállítását követően, még aznap éjjel életét vesztette.

Az ügyészség megállapította, hogy a kivilágítatlan kerékpárost és az alig kivilágított fogatot 63-47 méterről lehetett csak észlelni, és a sofőr hiába fékezett késedelem nélkül, a járműveket már csak féktávolságon belül lehetett észrevenni. A vádhatóság szerint a baleset elkerülhető lett volna, ha a lovasfogaton megfelelő lámpák és a fényvisszaverők, a jogszabályi előírások szerint lettek volna felszerelve. A sofőr ugyanis akkor már 174,5-105,5 méter távolságból észrevette volna a szekeret, így le tudott volna fékezni mögötte. A fogatot hajtó Fk. K. Ernő egyébként sem vezetői, sem hajtási engedéllyel nem rendelkezett, de nem volt tapasztalt abban sem, hogy miként kell közlekedni megrakott lovasfogattal, éjszakai körülmények között. A vádlott elmulasztotta a tőle elvárható figyelmet és körültekintést - áll a vádiratban.

Vádlott: fk. K. Ernő

You have no rights to post comments