artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2020. szeptember 4-én került sor az M4 autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár közötti II. szakasz projekt átadó ünnepségére, amelynek keretében nyitották meg a Nagykereki-Bors 2. autópálya határátkelőhelyet is. Az ünnepélyes átadón részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Lucian Nicolae Bode román közlekedésért, infrastruktúráért és kommunikációért felelős miniszter és Bogdan Lucian Aurescu román külügyminiszter, valamint a térség országgyűlési képviselői, polgármesterei és a rendőrség vezetői. KÉPGALÉRIA

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédében hangsúlyozta, hogy a világjárvány nem csak a mindennapi életünket változtatta meg alapvetően, hanem létrehoz egy új világrendet is, politikai és gazdasági szempontból egyaránt. Kizárólag azok az országok lehetnek sikeresek ebben az új világrendben, akik világosan megértik és le is vonják a hátunk mögött hagyott időszak tanulságait. Egy ilyen fontos tanulság az, hogy egy ország nem tudja megváltoztatni a földrajzi elhelyezkedését, ez determinálja a szomszédainkat, akikkel életünk szoros kölcsönhatásban zajlik. Minél jobb az együttműködés szomszédainkkal, annál könnyebb a rendkívüli nehéz helyzetek kezelése.

Átadták az M4 es autópálya Ártándig tartó szakaszát10Átadták az M4 es autópálya Ártándig tartó szakaszát12

Szijjártó Péter kiemelte, az együttműködés nagyban függ az összeköttetésektől. Amíg Nyugat-Európában 2-3 kilóméterenként lehet találni határátkelési lehetőségeket, addig Közép-Európában az átlagos távolság 35-40 km. Ezért Magyarországnak fontos nemzetstratégiai és gazdasági érdeke az, hogy minél több fizikai összeköttetése legyen a szomszédokkal. A 7 szomszédos országgal évente 42 milliár eurónyi kereskedelmi forgalmat bonyolítunk le, és millió számra élnek magyarok a határ túloldalán is.

A mai napon a második autópálya átkelő átadása történt meg Románia és Magyarország között. Ezáltal létrejön a gyorsforgalmi útkapcsolat Debrecen és Nagyvárad, sőt, Budapest és Nagyvárad között is.

m4nagykerekibors 20200904 17 scaled20200702 nif scaled

A beruházásról:

Az M4 autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár közötti projekt két szakaszban valósult meg. A 29,5 kilométeres szakaszon 2×2 forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 m koronaszélességgel.

A Berettyóújfalu és a 47. sz. főút közötti 2,95 kilométeres szakaszt 2018. év vége óta az M35 autópáyával együtt használhatják a közlekedők.

A hosszabb és összetettebb műszaki megoldásokkal tervezett szakasz befejezéséhez további másfél évre volt szüksége a kivitelezőnek. A 47. sz. főút- országhatár közötti, 26,5 kilométeres szakaszán 20 híd épült, amelyek közül kiemelendő a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd. A beruházás része egy új, egyszerű pihenő Körtvélyesnél és egy tengelysúly mérő állomás Kengyelesnél. Különszintű csomópont készült Gáborjánnál és Nagykerekinél, ahol egy komplex pihenővé átalakítható határátkelőt is építettek. A zajhatás csökkentésének, valamint a térségben élők életminőségének javítása érdekében 540 m zajvédő fal épült. A szakaszon több mint 360 ezer növényt ültettek el.

20200702 nif 2 scaled20200630 nif 1865 scaled

A beruházás után, a 130 km/h tervezési sebességnek köszönhetően javul a térség megközelíthetősége. Nő a közlekedés színvonala és biztonsága, valamint mérséklődnek a környezeti ártalmak, a zaj- és légszennyezés, illetve részben tehermentesülnek Berettyóújfalu és Mezőpeterd települések. A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.

m4 berettyoujfalu nagykereki

Címlapfotó: NIF

You have no rights to post comments