artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

A szállodák és a szakmai szervezetek összefogásának eredményeként sokkal olcsóbb 2020-ban Budapesten nyaralni, mint a Balatonnál – hangzott el az Everguest vendéglátóipari menedzsment- és tanácsadó cég webinarján.

A járvány miatt az emberek többsége amellett döntött, hogy idén belföldön nyaral. A legnépszerűbb úti cél egyértelműen a Balaton, a legnagyobb veszteségeket pedig jelenleg Budapest szenvedi el. A főváros pont ezért sosem látott kedvezményekkel várja a turistákat – hangzott el a webinaron.

A Budapestre érkező turisták 89%-a általában külföldi, 11%-a pedig belföldi vendég. Most a lecsökkent külföldi forgalom miatt a budapesti szállodáknak a belföldi vendégek megszólítására kell koncentrálniuk. Az átlagos foglaltság a fővárosi szálláshelyeken jelenleg 22-30% körül mozog – hangzott el a webináron. Nem csoda, hogy Budapest számos csábító lehetőséggel és persze jó árakkal próbálja felkelteni a belföldi utazók figyelmét.

A szállodák és a szakmai szervezetek összefogása egyre csalogatóbb ajánlatokat eredményez, ilyen például az új Restart Budapest kártya, amivel az idei év végéig rendkívül kedvező áron tudunk foglalni drága szállodákba is. A kártya kiváltásával ráadásul ingyenes a hop on-hop off szolgáltatás, illetve számos programlehetőség is. A kártyabirtokosok 2 főre, 2 éjszakára 60 ezer forintért foglalhatnak szállást ötcsillagos szállodában, háromcsillagosban pedig 24 ezer forintért kapják meg ugyanezt. Korábban megírtuk, hogy mely szállodákban vehető igénybe a kedvezmény.

Szállás fél áron, kevesebb sorban állás Budapesten

„Az árak csökkenése elindult, különböző programokon keresztül számos kedvezmény elérhető. Ma egy budapesti városnézés összességében kevesebb anyagi ráfordítással jár, mint egy balatoni kikapcsolódás” – mondta Belán Miklós, az Everguest alapítója.

A programon mások mellett Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke és Bogár Zoltán, a Danubius Zrt. Központi üzletfejlesztési igazgatója is tanácsaival segítette a turizmus és a szállodaipar hazai szereplőit.

„A budapesti szálláshelyek az eddigi nyarakhoz képest jelenleg kevesebb mint fél áron érhetőek el. A korábbi évekhez képest rengeteg magyar vendég van a városban, főleg párok és családok. A budapesti szállodások közül már sokan elfogadják a SZÉP-kártyát és megjelentek a szallas.hu-n is, ami eddig főleg a vidéki szálláshelyekre volt jellemző” – nyilatkozta Flesch Tamás.

Belán Miklós úgy véli, a probléma nem az árakkal van, sokkal inkább a belföldi utazási szokásokba kellene most jobban beilleszteni a főváros látogatását. „A belföldi utazások átlagos időtartama a Balatoni régión kívül 2-3 nap. Budapest ugyanakkor számos rendkívüli látványossággal rendelkezik, szinte lehetetlen 3 nap alatt megismerni a várost. Most, hogy nincs sok külföldi turista, számos múzeum, épület és turisztikai attrakció sokkal kedvezményesebben és kevesebb sorban állással érhető el” – fogalmazott.

A szállodáknak van még min dolgozniuk

A webinaron alaposan kielemezték a szállodaipar helyzetét is. Mivel a budapesti hotelek eddig főként a külföldi közönséget célozták meg, számos dolgon kell most változtatniuk.

Belán Miklós szerint a belföldi vendégeket arról is meg kell győzni, hogy itthon töltött kikapcsolódásuk helyszínéül a fővárost válasszák, így a budapesti kommunikációban a középpontba került magának a desztinációnak a kiemelése is. A magyar nyelvű, weboldalba épített foglalói motor és árkalkulációs lehetőség sokat dob a potenciális vendégek bizalmán. Emellett a fővárosi szállodáknak frissíteniük kell a weboldalukat, az online felületeiket naprakészen kell tartaniuk és új csomagajánlatokkal kell előrukkolniuk. Egyes esetekben még magyar nyelvre is le kell fordítaniuk a teljes tartalmat.

A balatoni régió hasít

A külföldi nyaralások helyett hatalmas tömegek döntenek idén a belföldi pihenés mellett, ami meglátszik a vidéki szállodák foglaltsági adatain. A vidéki szállodák jelentős része emellett sokkal nagyobb belföldi vendégkörrel is rendelkezik, így őket kevésbé viseli meg ez az időszak. 

„A balatoni régió hasít, nagyobb töltöttség és áremelkedés jellemzi az ottani szállodákat. Az ország többi pontjában változó a helyzet, azok a szállodák, amelyek kifejezetten céges rendezvényekre, vagy a környékbeli országok turistáira voltak berendezkedve, kihívások elé néznek a következő időszakban” – tette hozzá Belán Miklós.

Fotó: 123rf

You have no rights to post comments