artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Közös kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség, a MÁV, a Volánbusz és a MOL. A cél, hogy mindenkiben tudatosítsák: a koronavírus-járvány lecsengése után újra felfedezhetik Magyarország csodáit.

A négy cég június 8-án közös sajtótájékoztatón emelte ki a nyári szezon egyik legfőbb üzenetét: bármelyik közlekedési eszközt választják is az emberek – autót, vonatot vagy buszt –, útközben biztonságban lesznek.

Az eseményen részt vett Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki felhívta a figyelmet, hogy bár a rendkívüli helyzet fokozatosan oldódni látszik, és lassan a határok is megnyílnak, egyelőre a legbiztonságosabb a belföldi nyaralás. Ezért arra buzdítanak mindenkit, hogy lehetőség szerint itthoni úti célt (is) válasszon. Hozzátette: a turizmus szinte teljes márciusi leállása után most jött el a fokozatos visszaépítés ideje, így mindazok, akik itthon töltik a vakációt, egyben a hazai turisztikai szereplők és a személyszállítás talpra állását is segítik.

mtu utazz biztonsagosan

Balról jobbra: Homolya Róbert, Világi Oszkár, Dávid Ilona, Gulyás Gergely és Guller Zoltán a kampány beharangozó rendezvényén

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Ha ez a tendencia folytatódik, az idei év belföldi eredménye az előzőnél is jobb lehet – hangsúlyozta.

A pandémia okozta radikális forgalomcsökkenés a MÁV-ot is új kihívások elé állította – mondta a sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. A biztonságos utazás érdekében a MÁV május végétől a vonatok személyzete és az utasok számára előírta a maszkviselést, továbbá naponta fertőtleníti állomásait és 1200 szerelvényét, a megállóhelyeken pedig lehetőséget kínál a kézfertőtlenítésre. Ugyancsak az óvintézkedések közé tartozik, hogy nyáron a balatoni vonatokon maximum 50 százalékos kihasználtságot írnak elő, amit garantált helyjegy váltásával lehet biztosítani. Az ehhez kapcsolódó „Tervezz előre, vásárolj időben!” szlogennel arra szeretnék felhívni az utasok figyelmét, hogy a korlátozásokra való tekintettel időben váltsák meg jegyüket.

Az igazgató kiemelte, hogy a járványhelyzet a vásárlási szokásokat is megváltoztatta: egyre többen váltanak jegyet interneten vagy mobilapplikációval, ezért a vállalat ezt a szolgáltatását is folyamatosan fejleszti. Végül hozzátette: fontosnak tartják a balatoni forgalomélénkítést, ezért szezonális kedvezményes jegytípust vezetnek be, amely egy napra korlátlan utazást tesz lehetővé a Balaton körül.

Dávid Ilona, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy bár a járványhelyzet enyhül, az óvintézkedéseken nem lazítanak: a járatokon fenntartják a napi ózonos fertőtlenítést, továbbra is fokozottan takarítják az állomásokat, és 700 helyen biztosítják az érintésmentes kézfertőtlenítés lehetőségét. Márciusban rapid fejlesztés eredményeként elkészült a Volánbusz mobiljegy alkalmazása, amely azóta is nagyon népszerű, ezért nemcsak megtartják, de tovább bővítik az elérhető termékek körét – hangsúlyozta Dávid Ilona.

A MOL célja, hogy mindenkiben tudatosítsa: a szigorú higiéniai előírásoknak köszönhetően a töltőállomások biztonságos megállóhelyek – mondta Világi Oszkár, a MOL-csoport Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások ügyvezető igazgatója. Hozzátette, a belföldi turizmus fellendítése érdekében az MTÜ-vel közösen, elindítják a „Kalandra fel!” programot, amelyben 50 helyszín meglátogatásához kedvezményt kínálnak. A gyerekeket pecsétgyűjtéssel, a felnőtteket nyereménysorsolással buzdítják a részvételre. Végül az igazgató elmondta, hogy a vállalat közösségi autós szolgáltatását, a MOL Limót is továbbfejlesztik, hogy a jelenlegi percdíjas elszámolás mellett az autók napi használatra is elérhetők legyenek.

A kampányhoz egy kétperces kisfilm is készült, amelyben mindegyik szereplő bemutatja, milyen biztonsági intézkedésekkel óvják az utasokat és saját munkatársaikat.




You have no rights to post comments