artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 19. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Frankfurti leves

Pulled pork karika burgonyával, friss salátával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Vaníliás fahéjas almás palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Hívja fel egyetlen gombnyomással vészhelyzet esetén az Országos Mentőszolgálatot! Küldje el egyszerre pontos helyét és a legfontosabb információkat, hogy könnyebben megtaláljuk, gyorsabban, felkészültebben érkezhessen a segítség! - kéri a lakosságot az Országos Mentőszolgálat a mentok.hu weboldalon.

Elérhető a Google Play-en és az App Store-ban!

Miért is nagyon hasznos ez az alkalmazás?

SAJÁT PROFIL

Előre kitöltött egészségügyi adatok, amik megkönnyítik a segélyhívást és a mentők munkáját.

Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy fontos adatainkat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadhatjuk, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem egyebek mellett még telefonjának töltöttségi szintjét is látni fogják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet.

RIASZTÁS

Pontos földrajzi pozíció.

A mentők gyors kiérkezése attól is függhet, hogy lehet-e tudni a beteg pontos földrajzi elhelyezkedését, lokációját. A segélyhívó gombot megnyomva azonnal kapcsolatba tud lépni az Országos Mentőszolgálat mentésirányítóival. Ugyanebben a pillanatban az applikáció egy üzenetet is küld a mentésirányító központnak az Ön adataival, többek között a tartózkodási helyével.

HELYMEGHATÁROZÁS

Az applikáció segít, hogy pontosan hol tartózkodik és milyen egészségügyi segítség van az Ön közelében.

A Helyzetmeghatározás funkció megmutatja a GPS által bemért helyzetét, a legközelebbi defibrillátor készüléket, kórházat, rendelőintézetet vagy gyógyszertárat. Az applikáció kijelzi, hogy mi az, amit keres és gyorsan oda is tudja navigálni Önt.

ELSŐSEGÉLY

Elsősegély, amikor a legnagyobb szükség van rá.

Az elsősegélynyújtás a mentők kiérkezéséig növeli a beteg túlélési és gyógyulási esélyeit. Az ÉletMentő applikáció segítséget és támogatást nyújt interaktív útmutatójával, mely témakörönként szemléleti a legfontosabb lépéseket.

Elérhető a Google Play-en és az App Store-ban!

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Hogyan működik az ÉletMentő Applikáció?

Az ÉletMentő Applikáció segítségével úgy tud mentőt hívni, hogy a Vészjelzés funkció segítségével telefonos kapcsolatba kerül az Országos Mentőszolgálat mentésirányítóival és ezzel egy időben pedig az alkalmazás elküldi pontos tartózkodási helyét és az egyéb, Ön által megadott információkat a mentésirányító központba.

Különbözik valamiben az applikáció által indított hívás attól, ha csak a telefonomon keresztül kérek segítséget?

Egyáltalán nem. Ha 3 másodpercig tartja nyomva az applikáció segélyhívó gombját, akkor a mobiltelefonja ugyanúgy fogja tárcsázni a segélyhívót, mintha csak manuálisan tárcsázna. Az egyetlen különbség az, hogy az applikáció egy üzenetet is küld a mentőknek a pontos helymeghatározással és egyéb adatokkal együtt, melyek megkönnyítik a mentők munkáját. Fontos, hogy segélyhívás esetén mindig várja meg, hogy az operátor jelentkezzen a vonal túlsó végén!

Milyen eszközökön működik az ÉletMentő applikáció?

Az ÉletMentő applikáció jelenleg az érintőképernyős okostelefonokon és az Apple Watch órákon működik. Nem használható tableten, laptopon vagy számítógépen, mégpedig azért, mert a telefonos kapcsolat kulcsfontosságú szerepet játszik a mentésben, és ezekről az eszközökről pedig nem kezdeményezhető hívás.

Elérhető a Google Play-en és az App Store-ban!

Rendben, letöltöttem az ÉletMentő applikációt. Mit tegyek most?

Az első lépés az, hogy regisztráljon, csak ezt követően fogja tudni használni az alkalmazást. Először meg kell adnia a nevét és telefonszámát, ezt majd kapni fog egy megerősítő kódot SMS-ben. Miután beírta a kódot az applikációba, a regisztrációja elkészült.

Javasoljuk, hogy az ÉletMentő első használatakor egészítse ki adatait a „Profilom” menüpontban. Itt minden fontos egészségügyi információt megadhat, mint például a jelenlegi egészségügyi állapota, allergiája, vészhelyzet esetén értesítendő személy adatai, és minden más, ami hasznos információ lehet egy esetleges segélyhívás során, hiszen ezeket közvetlenül megkapja majd a mentésirányító.

Akkor is tudom használni az applikációt, ha nem vagyok regisztrálva, vagy a telefonszámom nincs megerősítve?

Igen. Miután 3 másodpercen keresztül nyomva tartotta a Vészjelzés menüpontban a “Mentők” gombot, telefonja automatikusan tárcsázni fogja a mentésirányító központot.

Megjegyzés: Ha nem regisztrált, vagy nincs megerősítve a telefonszáma, az applikáció nem fogja tudni elküldeni a segélyhívó üzenetet a pontos helymeghatározással vagy bármilyen fontos, az ellátáshoz szükséges információval, mely az applikációban rögzítésre kerülhet.

Milyen más funkciói vannak az ÉletMentő applikációnak?

A helyzetmeghatározás mellett az alkalmazás tartalmazza a kórházak, rendelőintézetek, gyógyszertárak és az országban található defibrillátorok elérhetőségeit is. Az adatbázisok bővítésén és frissítésén folyamatosan dolgozunk. Mindezek mellett az alapvető elsősegélynyújtást is bemutatja interaktív formában, témánként. Az “információ” menüpontban megtalálható minden fontos adat, amit tudni lehet az applikáció használatáról.

Mennyire frissek az információk a nyitva tartási időkről?

A feltüntetett információk a gyógyszertárak működési engedélye szerinti nyitvatartási idejük, előfordulhat, hogy nem várt esemény miatt a gyógyszertárak ettől eltérően tartanak nyitva!

A biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény (a továbbiakban: Gyftv.) 60. § -ban foglalt nyilvántartásba vételi kötelezettséget az OGYÉI teljesítette, azonban kiemelten fontos megemlítenünk, hogy a Gyftv. hivatkozott rendelkezésében foglalt közhiteles hatósági nyilvántartás a gyógyszertár illetve gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazási tevékenységet végző üzlet jelenleg hatályos működési engedélyében szereplő adatokat tartalmazza, a még el nem bírált illetve folyamatban lévő engedély-módosítási kérelmekben szereplő adatok tényleges fennállását hivatalosan nem bizonyítja.

A Gyftv. 48. § (1) bekezdése szerint új gyógyszertár – az ideiglenesen telepített fiókgyógyszertár kivételével – csak létesítési engedély és működési engedély alapján működtethető.

A gyógyszertárak működési engedélyének tartalmi követelményeit a gyógyszertárak létesítésének és működtetésének részletes szabályairól szóló 422/2016. (XII. 14.) Korm. rendelet 4. §-a tartalmazza.

A Gyftv 60. § -ban foglaltak szerint:

Az egészségügyi államigazgatási szerv – az a) pont aa) alpontja, a c) pont ca) alpontja és az e) pont szerinti adatok tekintetében közhiteles hatósági nyilvántartásnak minősülő – nyilvántartást vezet

a) a gyógyszertárakról típusonkénti bontásban a gyógyszertár megszűnését követő öt évig, mely tartalmazza
aa) a gyógyszertár nevét és címét, az ellátott települések körét,
ab) a létesítését és működését engedélyező határozat számát,
ac) a működtető megnevezését, gazdasági társaság esetén a tulajdonosi összetételét,
ad) közforgalmú gyógyszertár esetén a személyi joggal rendelkező gyógyszerész nevét,
ae) kézigyógyszertár esetén a működtető háziorvos nevét;
b) a személyi joggal rendelkező gyógyszerészekről, a személyi jog megszűnését követő öt évig, mely tartalmazza a személyi jog jogosultjának
ba) nevét,
bb) születési helyét és idejét,
bc) gyógyszerészi működési nyilvántartási számát,
bd) a személyi jogot engedélyező határozat számát;
c) a gyógyszer-kiskereskedelmi tevékenységet folytató üzletekről, a gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazás megszűnését követő öt évig, mely tartalmazza
ca) az üzlet nevét, címét, a működtető megnevezését,
cb) a működést engedélyező határozat számát; valamint
d) a hatósági vezetőkről;
e) az interneten igényelt gyógyszerek kiszolgáltatását végző gyógyszertárakról.

Elérhető a Google Play-en és az App Store-ban!


Mit jelent a „Nem tudok beszélni” ikon a kezdőképernyőn?

A „Nem tudok beszélni” gomb a bal alsó sarokban a siket, nagyothalló és hallássérült felhasználók számára használandó (akkor is tudja ezt a funkciót használni, ha problémái vannak a hallással vagy a beszéddel), hogy megkönnyítse a kommunikációt a telefonos operátorral. Ennek a funkciónak a használatakor a megjelenő ikonok lenyomásával tudja elmagyarázni a segélyhívó központnak, hogy mi a probléma, és mik a tünetei.

Szükséges internetkapcsolat ahhoz, hogy az applikáción keresztül hívjam a segélyhívót?

Nem szükséges internetkapcsolat a rendszer működéséhez. Ha a mobiltelefonja nem kapcsolódott az internet hálózatra, akkor is tartsa nyomva a Vészjelzés gombot 3 másodpercig, az applikáció ugyanúgy el fogja küldeni a pontos helyzetét a mentőknek, és tárcsázni fogja a segélyhívó számot az eredeti módon.

Szükségem van hálózati kapcsolatra ahhoz, hogy az ÉletMentő applikáció kapcsolatba léphessen a segélyhívóval?

Ahhoz, hogy az alkalmazás hívást kezdeményezhessen, elengedhetetlen a hálózati kapcsolat. Ennek hiányában nem tudja tárcsázni a mentőket. Abban az esetben viszont, ha van térerő, de az túl gyenge a hívás kezdeményezéséhez, a segélyhívó SMS-t akkor is elküldi az alkalmazás. Mind a hívás, mind pedig az SMS díjmentes a felhasználó számára, csakúgy, mintha tárcsázná a segélyhívó számot.

Az ÉletMentő applikáció be tudja kapcsolni a GPS-t a telefonomon?

Az applikáció automatikusan nem kapcsolja be a GPS-t, azt Önnek külön be kell állítania a telefonján.

Lezárt képernyővel is használhatom az ÉletMentő applikációt?

Sajnos ez nem lehetséges, azonban fejlesztőink dolgoznak azon, hogy a jövőben az ÉletMentő applikáció alapvetően megtalálható legyen minden új mobiltelefon készülékben, és elérhető legyen a lezárt képernyő esetében is.

Külföldön is működik az ÉletMentő applikáció?

Jelenleg az ÉletMentő applikáció Magyarországon kívül Csehországban és Ausztriában is működik. Szlovákia egyes részein is elérhető, de ott csak korlátozott mértékben tud segélyhívást indítani. Csehországi tartózkodása esetén miután megnyomja a piros Vészjelzés gombot, a pozíciója és minden információ elküldésre kerül és hívni fogja a 155-ös segélyhívó számot. Amennyiben Ausztriában tartózkodik, az applikáció szintén elküldi a pontos helyszínt és az információkat, ezen felül pedig tárcsázni fogja a 144-es ausztriai segélyhívó számot. Ha más külföldi országba utazik, ugyanúgy tudja használni vészhelyzet esetén az ÉletMentő applikációt – a program képes meghatározni, hogy éppen melyik országban tartózkodik, és annak megfelelően fogja tárcsázni a helyi segélyhívó számot (ebben az esetben azonban a segélyhívó üzenet és a pontos tartózkodási hely nem lesz elküldve).

Otthon vagyok, azonban az applikáció nem mutatja a pontos helyzetemet. Ez miért van?

Előfordulhat, hogy a GPS nem tudja meghatározni a pontos helyzetét amiatt, mert nincs, vagy csak gyenge a hálózat, vagy, mert bent tartózkodik egy épületben. A GPS jel a legpontosabban külterületen vagy nyílt helyeken működik. Ezért hoztuk létre a „Profilom” menüpontot, ahol többek között megadhatja saját lakhelyét, az emelet és ajtószámmal együtt. Az eddigi tapasztalatok alapján ez felgyorsíthatja a folyamatot, ugyanis a nagy épület-komplexumokban könnyebben megtalálható ezáltal a beteg. Ha elmenti a teljes és pontos címét a felhasználói profiljában, és a mentésirányítónak elmondja, hogy otthon tartózkodik, akkor sokkal gyorsabban juthatnak el Önhöz a mentők .

Azt hiszem, nem működik rendeltetésszerűen az applikáció. Mit tegyek?

Kérjük, hogy e-mailen keresztül jelezze felénk a problémát az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Hogyan működik az ÉletMentő applikáció külföldön?

Amint aktiválja a piros Vészjelzés gombot, az ÉletMentő applikáció elküldi a pontos tartózkodási helyét, valamint minden fontos információt attól függetlenül, hogy éppen Magyarországon vagy külföldön tartózkodik. Ha Magyarország területén, vagy a határ 10 kilométeres körzetében tartózkodik, akkor a pozíciója automatikusan a legközelebbi segélyhívó központba kerül elküldésre. Amennyiben Csehországban vagy Ausztriában tartózkodik, ahol szintén teljes lefedettséggel működik az applikáció, abban az esetben a lokációja és minden fontos adat a legközelebbi osztrák vagy a cseh segélyhívó központokba fog befutni. Néha azonban előfordulhat, hogy a híváskezdeményezéssel akadhatnak problémák a határmenti területeken. A magyar segélyhívás akkor működik, ha a telefonja magyar hálózathoz csatlakozik. Ha a telefonja külföldi hálózaton van, akkor nem fogja tudni felhívni a mentőket. Az applikáció a határokat a GPS jel alapján méri be, nem a mobiltelefon hálózat alapján. Ebből adódóan, ha Magyarország területén tartózkodik, de nem a magyar mobiltelefon hálózatra van csatlakozva készüléke, a magyar mentésirányító központ felé történő híváskezdeményezés meghiúsulhat. Ebben az esetben sem kell aggódni, ugyanis a segélyhívó üzenet (mely tartalmazza a regisztrált mobiltelefonszámát is) ettől függetlenül is elküldésre kerül, csakúgy, mint normál esetben, és így a mentésirányító központ tudja tárcsázni az üzenetben megadott telefonszámot.

A Google Play szerint az ÉletMentő applikáció nem működik az országomban, de Magyarországon tartózkodom. Mit tegyek?

Az applikáció letölthető Magyarországon, valamint Csehországban és Ausztriában is megtalálható az ezzel egyenértékű applikáció (Záchranka). Ezeknek a verziója nagyon hasonló az ÉletMentő applikációhoz, és a működése is ugyanolyan.

Az applikációt a Google Playből csak akkor tudja letölteni Magyarországon, amennyiben rendelkezik magyar Google Play regisztrációval.

Ha az ÉletMentő applikáció letölthető lenne egy másik ország azonosítójával (ha bárhonnan letölthető lenne a világban), az nem csak fölöslegesen terhelné a rendszert, de az adatműveletek (mint például a megerősítő SMS kiküldése idegen mobilhálózatra) is jóval bonyolultabbak lennének.

Siket vagyok. Hogyan tudom használni az ÉletMentő applikációt?

Siket, nagyothalló és más beszédproblémás személyek ugyanúgy tudják használni az applikációt a „Nem tudok beszélni” ikon segítségével, melyet a főképernyő bal alsó sarkában találnak meg. Ezt a gombot megnyomva egy felugró ablak fogja megmutatni a további opciókat és vészhelyzeti eseteket; a felhasználók ki tudják választani ezek kombinációját is, és utána ezen keresztül küldi el az applikáció a megfelelő adatokat a segélyhívó központnak.

A felhasználók fel tudják ezt tüntetni a „Profilom” menün belül az „Egészségügyi Információk” menüpontban kiválasztva például: „Beszédproblémám van”/”Siket vagyok” opciókat. Ha ez az opció be van állítva, a „Nem tudok beszélni” menü automatikusan elindul, amennyiben megnyomják a piros Vészjelzés gombot. Ezek után a mentésirányító SMS-ben fog kommunikálni Önnel.

 

Elérhető a Google Play-en és az App Store-ban!

You have no rights to post comments