artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Vasárnap kezdődik a téli időszámítás, hajnali 3 órakor 2 órára kell az órákat visszaállítani. Az átállás érinti a közösségi közlekedés egyes járatait is.

A Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító  (Mavir) Zrt. MTI-hez eljuttatott közleménye szerint évtizedek óta mérik és elemzik az óraátállítás körüli napok fogyasztási adatait, az 1980 óta működő rendszer segítségével eddig csaknem 4000 gigawattórára becsülhető az energiamegtakarítás, amely az ország közel 5 heti átlagfogyasztásával egyenlő. Az óraátállítás haszna ugyanakkor a környezetvédelem területén is megmutatkozik: az alacsonyabb fogyasztás kevesebb károsanyag-kibocsátással jár.

A megtakarítás jellemzően a háztartásokban, az építkezéseken, a hosszan nyitva tartó intézményekben és szolgáltatóknál, valamint a középületek díszkivilágítása kapcsán keletkezik - olvasható a közleményben.

A téli időszámítás néhány belföldi és nemzetközi vonatot érint, de a menetrendet emiatt nem kellett módosítani - hívta fel a figyelmet a Mávinform.

A vasúttársaság csütörtökön azt közölte, a belföldi járatok közül a Nyugati pályaudvarról a hajnali órákban Szobra és Szolnokra induló vonat a nyári időszámítás szerint közlekedik a teljes vonalon. Míg a Nyugati pályaudvarról hajnali kettő óra után induló vonatok már a téli időszámítás szerint indulnak.

A nemzetközi forgalomban a Lőkösházáról hajnali két órakor induló, Budapesten át Bécsig közlekedő 346-os számú Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáról már a téli időszámítás szerinti 2 órakor indul el.

A 347-es számú Dacia nemzetközi gyorsvonat a Keleti pályaudvarról 23.10-kor indul Bukarestbe, Lőkösházáig nyári időszámítás szerint közlekedik, majd onnét a téli időszámítás szerint, 2.39-kor folytatja útját.

Néhány nemzetközi vonatot a külföldi vasúthálózaton ér majd az óraátállítás. Ezek az IC 407-es és IC 406-os számú Corona, az IC 473-as és az IC 472-es számú Ister, az EN 462-es és az EN 463-as számú Kálmán Imre, az nj 466-os és az nj 467-os számú Wiener Walzer, az EN 476-os és az EN 477-es számú Metropol - berlini és varsói vonatrész kocsijait továbbító - vonatok.

 

You have no rights to post comments