Mint arról korábban már hírt adtunk, előkészítés alatt van a M47-es gyorsforgalmi út tanulmányterve, erről is szó volt a Békés megyei önkormányzat által szervezett keddi, békéscsabai fórumon.
A Békés megyei hírportál cikkéből megtudtuk, Thoroczkay Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium főosztályvezetője a fórumon ismertette, hogy a kormány jelentős forrásokat fordított az elmúlt években, az úgynevezett útprogram elindítása óta a közúthálózat fejlesztésére – sőt, a hazai pénzek immár meghaladták az európai uniósokat.
A tervezett M47-esről több jogszabály is rendelkezik, és az lényegében három szakaszból állna: ilyen a Szeged-Békéscsaba és a Békéscsaba-Berettyóújfalu, valamint a Berettyóújfalu-Debrecen, ami lényegében készen lesz az M35-össel és M4-essel. A tervek szerint egy autópályánál keskenyebb, 20 méter széles, elválasztással rendelkező, 2×2 sávos utat építenének, amin legfeljebb 110 kilométer/órával lehetne közlekedni.
Három nyomvonaltervezet látott napvilágot a Békéscsaba-Berettyóújfalu szakasszal kapcsolatban. Az biztos, hogy egy, a jelenlegi 47-estől elkülönülő út épül. A háromból két variáció nagyjából követné a mostani 47-es vonalát (ez a G és a B, a zöld és a sárga a térképen), egy változat pedig a román határ mentén haladna (ez az A, a piros a térképen).
A Békés megyei és a békéscsabai közgyűlés is azt a két nyomvonal-tervezetet támogatta, a G-t és a B-t, amelyek a 47-es közelében, Békés, Mezőberény, Körösladány, Dévaványa, Szeghalom, Füzesgyarmat irányába mennének. A szaktárca főosztályvezetője elmondta, hogy a támogatott változatokkal az lehet a probléma, hogy természetvédelmi területeket érintenek, kérdés, hogy keresztül lehet-e rajtuk vezetni az utat, és ha igen, akkor milyen feltételekkel. A hatóság több vizsgálatot kért.