artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

A Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának következő fázisában, február 4-től decemberig szünetel a vonatforgalom Pécel és Aszód között – a tavaly márciusában elkezdett vasútfejlesztés részeként. A Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes autóbusz-megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és díjmentes helyjeggyel vehetők igénybe.

A vágányzári menetrendet több fázisra dolgozták ki, a 2019. február 4-én kezdődő ütem május 12-ig tart. 2020 végéig 52 kilométer kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon; a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik, korszerű és akadálymentes állomások, peronok, P+R parkolók, új átjárók, buszfordulók és zajvédő fal is épül. A felújítás ideje alatt összesen 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz. Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig, a H9-es HÉV-vonalon pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.

2019-ben, a 10 hónapos vágányzár ideje alatt a tervek szerint négy állomás és közel 22 kilométer nyíltvonali vonalszakaszt építenek át a vasúti hidakkal együtt. Az elvégzendő feladatok rendkívül feszített munkavégzést követelnek meg, melyre a korszerű pályafelújító berendezések hatékony alkalmazása mellett is csak teljes forgalomkizárás mellett van lehetőség. A vágányzár bevezetését a vonal terepviszonyai is indokolják, az építés kiszolgálása ugyanis a vasút melletti dombos területekről nem oldható meg.


Változások a távolsági forgalomban:

A Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes autóbusz-megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és díjmentes helyjeggyel vehetők igénybe.


Hatvanból Budapestre 6:05-kor és 7:15-kor, továbbá a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes megállóból Hatvanig 19:40-kor IC-pótlóbuszok is közlekednek a közvetlen és gyorsabb eljutás érdekében az M3-as autópályán. Erre a három pótlóbuszra a menetjegy, illetve a bérlet mellé is kell pótjegyet váltani, továbbá érvényesek a Budapest-bérletek és a csatlakozó jegyek, bérletek is.

A sátoraljaújhelyi sebes és egri gyorsvonatok csak a Hatvan–Sátoraljaújhely és a Hatvan–Eger viszonylatokon közlekednek változatlan menetrend szerint; a miskolci gyors- és a füzesabonyi személyvonatoknak sem változik a menetrendje a Hatvan–Miskolc és a Hatvan–Füzesabony viszonylatokon. A gyors- és sebesvonatok teljes útvonalon gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe.
A kör-IC-k csak a Budapest-Keleti pályaudvar–Nyíregyháza, illetve a Nyíregyháza–Budapest-Nyugati pályaudvar viszonylatokon közlekednek.
A vonatpótlás ideje alatt összesen 66 pótlóbusz áll rendelkezésre. A miskolci IC-vonatpótlókban csúcsidőben 4-7, peremidőszakokban 3-5, pénteken és vasárnap 6-8 autóbusz közlekedik. A sátoraljaújhelyi sebesvonatot pótló buszjáratokban csúcsidőben 4-7, a peremidőszakokban 2-4, pénteken és vasárnap 5-7 busz szállítja az utasokat. Az egri gyorsvonat helyett csúcsidőben 4-7, a peremidőszakokban 2-4, pénteken és vasárnap 5-7 pótlóbusz, a gödöllői személyvonat helyett 2-3 pótlóbusz közlekedik.

A vonatpótló autóbuszok menetrendje pár perc tartalék menetidőt tartalmaz, a vonatból pótlóbuszra, illetve buszról vonatra átlagosan 10–12 perc átszállási idő áll rendelkezésre. Vonatok késése esetén 5-10 perc várakozási idővel kell számolni.

Bővebb információt a MÁVCSOPORT weboldalán találhatnak.

You have no rights to post comments