artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 25. csütörtök

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

Heti desszert (800 Ft):

Túrós palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

2018. november 25-én indult el a H.W.T.C.A. egyesület képviseletében Sijo Bagoly Tibor Wah Ngai Wing Tsun Kungfu Nagymester (9. mesterfokozat) és két mestertanítványa, Dr. Balogh Zsolt és Erdélyi Gábor, Sijo Leung Kwok Wah meghívására Kínába, Jiujiang városába, ahol szemináriumon vehettek részt. Az alábbiakban Bagoly Tibor exkluzív beszámolója olvasható. KÉPGALÉRIA

A repülőút hossza az átszállásokkal „röpke” 23 órás volt Nanchang városáig, onnan a célállomás 130 km. Az út mindanyunkat kissé megviselt, de nyoma sem volt a fáradtságnak, amikor Shanghai után megérkeztünk a Nanchangi reptérre. Ott már ismerős arcok vártak bennünket, Sijo és az ottani mesterek nagy örömmel fogadtak bennünket.

Az időjárás is nagyon kellemes 23 fok volt. Rövid autókázás után megérkeztünk Jiujiang városába. Betértünk egy kis időre egy étterembe, amely egy hatalmas tó mellett fekszik, ami Kína legnagyobb tava. Különlegessége az, hogy egy részében nincs víz, csak a fövenyes tófenék. Mint megtudtuk,  ennek oka az, hogy régen becsapódott itt egy meteorit és a tó egy részén a vizet kitaszította a helyéről és azóta sem folyik vissza. A helyieknek és turistáknak igen kedvelt kiránduló helyévé vált. Mi is lementünk egészen a tóig, ahol különleges építményeket láthattunk.

bagoly tiborék kínában 04bagoly tiborék kínában 05

Utunkat folytatva a városban, elérkeztünk a szállásunkig, a Jindu Hotelbe, ahol első osztályú ellátásban volt részünk, gyönyörű környezetben. A hotelben átadtuk Muraközi István polgármester úr által küldött városunk ajándékát a nagymester részére, amit ő nagy örömmel fogadott. Este ismét a kínai konyha specialitásait ismerhettük meg, majd utána meglátogattuk az egyik helyi edzőtermet.

bagoly tiborék kínában 03bagoly tiborék kínában 07bagoly tiborék kínában 10

Másnap a reggeli után Sijo és a mesterek érkeztek értünk és indultunk a szemináriumra. A helyi vezető mester iskolájába mentünk és a jó időre való tekintettel a szemináriumot a szemben levő hatalmas parkba tartottuk meg, ahol nagyszámú közönség vett minket körbe.

Itt különleges chi sau (tapadós kéz) technikai alkalmazásokat ismerhettünk meg. Jó volt látni a csillogó szemeket, amikor a nagymester bemutatta ezeket a technikákat.

Tréning után a teremnél átadtuk az egyesületünk magyaros ajándékait, a nagymester születésnapja alkalmából: a Bohos Tamás által készített bihari karikás ostort, csikóbőrös kulacsot, benne Tokaji aszúval. Délután ismét 3 óra tréning várt minket. A terembe visszatérve számomra nagyon nagy megtiszteltetés volt az, hogy a kínai mesterek megkértek rá, mutassak be egy-két technikát nekik.

Ebből a rövid időből több mint másfél óra lett (a további napokon is minden este). A helyi mestereknek - köztük a vezetőjüknek, aki háromszoros bajnoka Kínának - , annyira tetszettek az általam bemutatott technikák, hogy végig videózták és kértek, még mutassak belőle, hogy elsajátíthassák. Számomra ez volt a valódi elismerése az eddig megtett útnak.

Este a nagymester születésnapi partijára mentünk, amelyre a Star Way Hotel VIP karaoke helyiségében került sor. Ez egy nagyon nívós, exkluzív helyszín, kifogástalan kiszolgálással. Itt nagyon jó hangulatban telt el a születésnapi parti.

bagoly tiborék kínában 13bagoly tiborék kínában 16

Másnap reggel a szállodában a nagymestertől megkaptam a lehető legnagyobb elismerést, a 9. mesterfokozatot, amely a legmagasabb elérhető szint és már nagymesteri rang. Külön megtisztelt azzal, hogy az ő saját övét kaphattam, meg, ami egy különleges adomány és örök relikvia számomra.

Ezzel a fokozattal, ebben a rendszerben a világon jelenleg senki nem rendelkezik, Kínában sem. Egyedül neki van eggyel magasabb fokozata, mint vezető nagymesternek. Ezúton is köszönöm a megtisztelő bizalmat.

Ezen a délelőttön a televízió is megérkezett a szemináriumra, ahol interjút adtam és a tréningről is felvételek készültek.

Délután másik helyszínen folytattuk, amely egy hatalmas főtér, amit zöldövezet vesz körül, ahová az emberek csoportosan kijárnak mozogni, táncolni, stb. Itt is szépszámú közönség vett minket körbe és fotózkodtak velünk. Nagyon barátságos embereket ismerhettünk meg.

bagoly tiborék kínában 46bagoly tiborék kínában 47

Másnap ismét tréning és városnézés. Utána egy másik hotelbe költöztünk át, a Lushan Resort-ba, amely az előző hatalmas méretű hotelhez hasonlóan nagyon szép épület, egy szép környezetben, wellness résszel, amelyet este egy fürdés elejéig a nagymester invitálására igénybe is vettünk.

Következő nap kirándultunk a Lushani szentéjekhez. Ez egy több pagodából álló különleges épületegyüttes a hegy tetején, egy hatalmas arany Buddhával. A mester itt is „megmozgatott”. Személy szerint nekem vele kellett szabadon tapadós kezek alkalmazásokat gyakorolni, majd „kipihenve„ folytattuk utunkat a szentélyek megtekintésével.

bagoly tiborék kínában 51bagoly tiborék kínában 56

Ezután cél a Lushan hegy és nemzeti park volt. A hegy oldalán meredek lépcsőkön keresztül, ahol csak egyszerre csak egy lépcsőfokot lehet lépni, haladtunk felfelé meredeken, kb. 1700 m szintet lépve meg. A panoráma elképesztő volt fentről letekintve és a hegy csúcsáról lefolyó vízesések monumentális nagyságúak voltak.

Este fáradtan tértünk vissza egy kiadós vacsora után a szállásra. Másnap várt minket a hosszadalmas repülőút.

A nagymester reggel érkeztek értünk és elmentünk a teremhez és elköszöntünk a barátainktól, tanítványoktól. Utána még megálltunk Sijo másik tanítványánál, ahol egy nívós étteremben ebédeltünk. Ezt követően a Nanchang nemzetközi reptér felé vettük az irányt. Ott elbúcsúztunk a nagymestertől és az őt kísérő mesterektől, akikkel nagyon jó baráti kapcsolatot alakítottunk ki és mondták, visszavárnak bennünket.

Kicsit nehéz szívvel, de tele élményekkel indultunk haza Kantonon és Párizson keresztül. A nagymester megígérte, hogy 2019-ben is eleget tesz a meghívásomnak és nyáron ismét megtisztel azzal, hogy városunk vendége lesz.

Sijo Bagoly Tibor

Wah Ngai Wing Tsun Kungfu Nagymester 9. mesterfokozat

You have no rights to post comments