Fotó: turizmus.com
Wellspring of Wonders az új magyar országmárka szlogenje, amelyet a második alkalommal megrendezett Turizmus Summit alkalmával mutatott be az MTÜ.
A Művészetek Palotájában, október 16-án megrendezett estén adták át a 2018. évi Pro Turismo-díjakat is.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója emlékeztetett, hogy tavaly ugyanitt hirdették ki a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát, ami 2030-ig határozza meg az ágazat fejlődésének legfőbb irányait, valamint azt, hogy a turizmus GDP-arányos teljesítményét a jelenlegi 10-ről 16 százalékra kívánja emelni a kormány az elkövetkező 12 évben.
A vezérigazgató kiemelte, hogy három dologra büszke az eltelt egy év alatt: a Szent István-napi tűzijátékra, a nyár elején bemutatott Spice of Europe-kampányfilmre, valamint a Kisfaludy pályázat eredményére, melynek keretében, többek között 700 vidéki panzió újulhat meg.
Guller Zoltán a színpadon és a kivetítőn
Fotó: turizmus.com
Az estet megtisztelte jelenlétével Orbán Viktor miniszterelnök, aki egyebek mellett kiemelte, hogy jó hazafi minden szakember, aki a turizmusban dolgozik. Hozzátette, hogy nem baj, ha a fiatalok elmennek külföldre tapasztalatot szerezni, csak jusson eszükbe, hogy a kint megszerzett tudást végül itthon kamatoztassák. A turizmus sikeréhez hozzájárul, hogy Magyarország Európa egyik legbiztonságosabb országa – hangsúlyozta.
Orbán Viktor miniszterelnök a Müpa színpadán
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A miniszterelnök bízik benne, hogy néhány éven belül a magyar vidék is olyan vonzó lesz a turizmus szempontjából, mint most Budapest.
Ezek után mutatták be az est közönségének azt az új kampányfilmet, amelyben elsőként láthattuk az új országmárkát. Az alkotással kapcsolatban Farkas Dávid, az MTÜ stratégiai vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy hamarosan a nagy nemzetközi televíziós csatornákon, így a National Geographicon és a légitársaságok fedélzeti adásaiban is látható lesz.
Wellspring of Wonders, vagyis WOW – így szól az új országmárka szlogenje, amely mellé egy új logó is készült. A logó a magyar címerben szereplő hármashalmot jeleníti meg, egy úttal a közepén.
Az alkotók szándéka szerint a szlogen nem csak arra utal, hogy Magyarország a csodálatos élmények kifogyhatatlan forrása, hanem arra is, hogy rendkívül gazdag gyógy- és édesvizekben.
Az új országmárka videót - amelynek végén feltűnik a logó is - ITT TEKINTHETIK MEG.
Farkas Dávid a színpadon és a kivetítőn
Fotó: turizmus.com
Ezután került sor az idei Pro Turismo díjak átadására. Hat szakember vehette át a díjat Orbán Viktortól és Guller Zoltántól: Sándor Szandra (Nanuschka) divattervező, Papp Regina, a welovebudapest.hu főszerkesztője, Ruprecht László séf, a Stílusos Vidéki Éttermiség egyik alapítója, Fülöp Zoltán fesztiválszervező, a VOLT Fesztivál alapítója, Könnyid László, a hévízi Hotel Európa Fit vezérigazgatója, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke, valamint Laposa Bence badacsonyi borász.
Díjátadók és díjazottak
Fotó: turizmus.com