artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2017. február 9-én a Nadányi Zoltán Művelődési Házban került sor az M4-es autópálya I. ütemének – az M47 számú főút és az M35-ös autópálya közötti szakaszának – építésével kapcsolatos lakossági fórumra. A beruházás első ütemére – a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által – kiírt tendert a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. nyerte.

 

A tájékoztatóna nyertes Kft-k alkotta konzorcium képviselői ismertették a beruházás ütemtervét, előnyeit és az érdeklődők kérdéseire is válaszoltak. Cserkúti András projektvezetőtől megtudtunk – aki,már több főút építésének irányítási munkálataiban is részt vett –, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a beruházó, a tervezési munkálatokért a Pannon 2010 Zrt. a felelős. A kivételezési munkálatok a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. közös konzorciuma révén valósulhatnakmeg.

Ha a beruházást a számok tükrében nézzük, akkor az alábbi adatokat tudjuk felsorakoztatni:

  • a 47-es számú főúton két körforgalom épül
  • 1 felüljárót építenek a Kék-Kálló csatornán
  • 2,9 km-es autópálya épül meg, 2+550 és az 5+500 kilométerszelvények közötti útszakaszon
  • a kivitelezés nettó összege 15.209.303.100 Ft

A beruházás fontos része még a berettyóújfalui üzemmérnökség, illetve egy autópálya rendőrség létrehozása, mely szintén az együttműködés keretében fog megtörténni. Továbbá megépül 1 db külön szintű csomópont, valamint 3 db műtárgy, a szükséges közműépítéssel és kiváltással együtt. A befejezések várható időpontja 2018 decembere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az M4-es autópálya építésével kapcsolatban megtudtuk, hogy milyen előnyökre lehet számítani az elkészültével, amelyek a követezőek:

  • a tervezési sebesség 130km/h is lehet, melyből adódóan a fővárost várhatóan 20 perccel hamarabb lehet elérni
  • csökkenő zaj-, és környezeti szennyezés
  • az érintett települések szakaszai tehermentesülnek az átkelési fogalom alól, így pl.: Debrecen, Mikepércs, Sáránd, Derecske, Tépe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kivitelező részéről Ceglédi Péter a projekt szakembere elmondta, hogy az anyagmozgatási munkálatok az következők lehetnek: kb. 160 ezer köbméter humusz réteget kell eltávolítani, melynek helyébe 37 ezer tonna aszfalt épül be. Ehhez kapcsolódóan még a mérnökségi telephely közműellátását is meg kell oldani, illetve egy zárt üzemi közműrendszert is ki fognak alakítani. A föld-, humuszréteget az M42-es és az M47-es főutakat érintve fogják elszállítani.

A 2017-es évre tervezett ütemezési feladatok az alábbiak: beszállító útvonalak kiépítése, ingatlanok állapotfelmérése, földmű és szerkezet építés. 2018-ra pedig a szerkezet építési munkálatok mellett a befejezés utolsó folyamatait is elvégzik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tájékoztató után a konzorcium képviselői az érdeklődők kérdéseire adtak választ. Először Demény Zsolt, a Városfejlesztési Iroda irodavezető általános helyettese, városi közútkezelő kérte, hogy készüljön egy állapotfelmérés a vasút felé történő szállításnál igénybe vett utakon (Vágó-híd utca, Széchényi utca). A kivitelező szakembere válaszában elmondta, hogy mind az állapotfelmérést, mind az állagmegóvási feladatokat elvégzik.

Lakatos Csaba r.főhadnagy, a Berettyóújfalui Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának mb. vezetője azt szerette volna megtudni, hogy napi szintem mekkora nagyságú kamionforgalomra kell majd számítani a beruházás miatt.

Erre a következő választ kapta Ceglédi Péterről: Nehéz megmondani, lesznek olyan időszakok, amikor 20-30 nyergesvontató is folyamatosan munkában lesz és akár 2-3 ezer tonna anyag szállítását is meg kell majd oldani. Észlelhető lesz a forgalomnövekedés ezen az érintett útszakaszon is. Az autópálya építés területén forgalmi rendváltozásra és sebesség korlátozásra is lehet majd számítani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muraközi István, Berettyóújfalu város polgármestere aziránt érdeklődött, hogy kérik-e helyi vállalkozások segítségét az építésben. Kérdésére még nem tudtak pontos információval szolgálni. Továbbá arra volt kíváncsi, hogy az akár több száz embert foglalkoztató beruházás munkásainak elszállási lehetősége mennyire lesz megoldott, kérik-e az önkormányzat, a helyi szállásadók segítségét.

Amennyiben erre szükség lesz, bizonyára igénybe fogják venni a helyi szállásadók által felkínált szállásait is és a segítséget is köszönettel veszik fejezte be a tájékoztatót Ceglédi Péter.

You have no rights to post comments