A központi orvosi ügyeleti szolgáltatást az Országos Orvosi Ügyelet Nonprofit Kft. végzi településükön. Az orvosi ügyelet irányítása, a telefonhívások fogadása a következők szerint történik: 2016. december 01-től a sürgősségi betegellátás hatékonyságának fokozása, a párhuzamos hívások számának csökkentése, valamint az azonnali elérhetőség biztonságának javítása érdekében az ügyelet irányítására diszpécserszolgálatot működtet.
Tisztelt Lakosok! A központi orvosi ügyeleti szolgáltatást az Országos Orvosi Ügyelet Nonprofit Kft. végzi településükön. Az orvosi ügyelet irányítása, a telefonhívások fogadása a következők szerint történik:
2016. december 01-től a sürgősségi betegellátás hatékonyságának fokozása, a párhuzamos hívások számának csökkentése, valamint az azonnali elérhetőség biztonságának javítása érdekében az ügyelet irányítására
DISZPÉCSERSZOLGÁLATOT MŰKÖDTET.
A Diszpécserszolgálat működésének előnyei:
A kórkép súlyossági fokozata szerint biztosítja az ellátást (az esettől függően küld ügyeletet vagy akár azonnal mentőt ill. biztosít szakszerű tanácsadást)
Közvetlen kapcsolatot biztosít a szolgáltatón belüli és szolgáltatók közötti hatékony együttműködéshez (OMSZ, Rendőrség, Katasztrófavédelem stb.)
Az egységes, gyorsan elérhető sürgősségi hívószámon a lakosság segítséget hívhat. Egy hívás kezdeményezésével az ügyelet és a diszpécserszolgálat egy időben elérhető. Így a beteg egy belépési ponton keresztül kerül kapcsolatba az ellátókkal és egyértelmű beteg utakon át jut ellátáshoz.
2016. DECEMBER 01-TŐL
az alapellátási ügyelet a következő számokon hívható:
ÜGYELETI HÍVÓSZÁM: 06/70 3 703 104
Mentőszolgálat/mentési hívószám:104
Bejelentéskor a diszpécserszolgálat egységes kérdezési és szakmai elvek figyelembevételével dönt a riasztandó sürgősségi egységről (kivonuló ügyeleti szolgálat (orvos, mentőtiszt), kiemelt mentőegység, esetkocsi, rohamkocsi). A szolgálatirányító a rendelkezésre álló információk alapján a beteg feltalálási helyéhez legközelebbi és a legfelkészültebb egységet küldi a beteg segítségére.
Amennyiben a bejelentéskor egészségügyi tanácsadásra van szüksége az irányítás ebben is a segélyhívó rendelkezésére áll.
A bejelentőnek, amennyiben panaszai megengedik, az irányítás felajánlja az ügyeleti ambulancia felkeresését. Az ügyeleti körzethatárokon belül működő ügyeleti AMBULANCIA (felnőtt és gyermekek számára) igénybe vehető.
A sürgősségi ellátás láncszemei / teendői:
1. Beteg:
- fel kell ismernie az életveszélyes állapotot
- döntését meghozva értesítenie kell az egységes számon elérhető sürgősségi
rendszert és a kérdésekre pontos válaszokat kell adnia
- esősegélyt kell nyújtania illetve az orvos megérkezéséig a mentésirányító tanácsai
alapján kell eljárnia
2. Diszpécser:
- a beteg vagy a hozzátartozó bejelentését a sürgősségi telefonszámon fogadja
- tanácsot adhat a kiérkezésig elvégzendő beavatkozásokról
- helyszínre irányíthatja a legmegfelelőbb , a helyszínt leghamarabb elérő sürgősségi egységet
3. Sürgősségi egységek:
-KÖZPONTI ÜGYELETI AMBULANCIA
-ORVOSI ÜGYELETI KOCSI - szakorvos ill. mentőtiszt/szükséges életmentő eszközökkel
-KIEMELT MENTŐEGYSÉG - mentőszakápoló
-ESETKOCSI - mentőorvossal /mentőtiszttel
-ROHAMKOCSI - sürgősségi szakorvossal(oxyologus)