artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. április 25. csütörtök

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Májgombócleves

Bakonyi sertésszelet főtt tésztával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

"C" menü:

Finomfőzelék tepsis vagdalttal

Heti desszert (800 Ft):

Túrós palacsinta

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Ki ne álmodozna Berettyóújfaluban és a bihari régióban arról, hogy autópályán utazhasson Debrecenbe? 

 

Nos, most egy lépéssel közelebb kerültünk  az álom megvalósulásához, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ugyanis eredményt hirdetett az M35 autópálya Debrecen (4. sz. főút) Berettyóújfalu (M4 autópálya) közötti szakasz és a Debreceni Nemzetközi Repülőteret az M35 autópályába bekötő (Debrecen „déli” elkerülő) út engedélyezési és kiviteli terveinek, valamint a nyomvonal kormányrendelettel való megállapításához szükséges dokumentáció elkészítésére, továbbá az összes szükséges út- és műtárgyépítési engedélyének beszerzésére. A feladat része az ajánlati és kisajátítási terv elkészítése, utóbbi záradékolása is.

A 2x2 forgalmi sávos autópálya szakasz hozzávetőleges hossza 24,8 km, összesen 4 db csomópont, köztük 1 db autópálya csomópont, 1 db komplex pihenőhely valósul meg várhatóan. A 2x1 sávos „bekötő” főút hozzávetőleges hossza 5,3 km, 2 db csomópont épül ki a szakaszon (különszintű az autópályához csatlakozásnál, szintbeni a 47. számú főúthoz való csatlakozásnál).
 
A beruházást a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes M35 Konzorcium tervezi meg. A konzorcium vezető tagja: UTIBER Közúti Beruházó Kft., a konzorcium tagja a Tura-Terv Mérnökiroda Kft. és az UVATERV Út, Vasút Tervező Zrt. A szerződéses összeg nettó: 2.297.000.000-, Ft.
 
A tervezési feladatok várhatóan 2014 évre készülnek el. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője korábban úgy nyilatkozott a Dehir.hu-nak, a kivitelezést a tervek szerint 2015-ben kezdenék el, s ha minden jól halad majd, 2017-ben átadják a forgalomnak az M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakaszát.
 
Már azt is lehet tudni, hogy az M35-ös folytatása merről kerüli majd meg Derecskét- írja a Dehír. Két nyomvonalról évek óta megy a vita. A nyugati elkerülő esetében Derecske határában, a termőföldeken keresztül vezet majd az út. A területen így le kell állítani a mezőgazdasági termelést, s mintegy 100 gazdálkodó megélhetése kerülhet veszélybe. A gazdák régóta tiltakoznak, szinte minden fórumon, s mellettük állt a derecskei önkormányzat is. Az eredetileg tervezett keleti nyomvonal viszont legelőkön és védett területeken haladt volna keresztül, ezért a Tiszántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség nem azt, hanem a gazdák földjeit érintő útvonalat támogatta.
 
Mivel csak annak van engedélye, eldőlt, hogy a nyugati, termőföldeken keresztül vezető nyomvonalon tervezik meg a pálya folytatását – mondta el a Dehir.hu kérdésére Loppert Dániel. A keleti nyomvonal nem kapott jóváhagyást a környezetvédelmi hatóságtól, míg az ennek és a nyugati nyomvonalnak alternatívájaként tervezett, úgynevezett „új keleti” nyomvonal előzetes hatósági kontrollja során azt elutasították. Az elutasítás okai voltak, hogy az „új keleti” nyomvonal nagy mértékben érintett Natura 2000 területet, mind a növény- és az állatvilágra károsabb volt, valamint több jobb minőségű földet érintett, mint a nyugati nyomvonal – magyarázta a kommunikációs vezető.
 
 
Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselő-testülete az M35-ös autópálya Debrecen-Berettyóújfalu közötti nyomvonalára vonatkozóan az alábbi állásfoglalást adta:
"Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 2012. január 25-én Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár úr által véleményezésre megküldött M35-ös autópálya nyugati nyomvonalának tervezetét tartja elfogadhatónak. 
Indokaink: Az M35-ös autópálya keleti nyomvonala esetében nem érvényesül annak lényeges fontosságú feltáró jellege, mivel nem érint olyan településeket, ahol az autópálya megindíthatna gazdasági fejlődést, emiatt továbbá a határ közelsége miatt ezen kiemelkedő fontosságú infrastrukturális beruházásból származó gazdasági haszon érvényesülésének lehetősége áttolódna a román oldalra.
A kormány által is jóváhagyott autópálya építési program szerint Berettyóújfalu közelében épülne meg az M4-es és az M35-ös autópályák csomópontja. Ez elősegítené az ország egyik leghátrányosabb térségének, a bihari térségnek a gazdasági fejlődését. Berettyóújfalu és a bihari térség fontos érdeke, hogy az autópálya által generált gazdasági fejlődés ne a román oldalon, hanem Magyarországon valósuljon meg.
További lényeges indok, hogy Berettyóújfalu a térségnek fontos ellátó központja, ahol rendőrkapitányság, kiemelt jelentőségű kórház sürgősségi ellátással, mentőállomás, tűzoltóság működik. Ezen intézmények a Berettyóújfalu közelében megépítendő csomópont esetében szolgálhatják az autópályák biztonságos üzemeltetését.
Az M35-ös autópálya tervezett további déli folytatása és annak feltáró jellege is a nyugati nyomvonal célszerűségét támasztja alá.
Fentiek alapján Berettyóújfalu Város Önkormányzata Képviselő-testülete az M35-ös autópályának a kormányprogramban is szereplő és a környezetvédelmi hatóság által már jóváhagyott nyugati nyomvonalon történő megépítését támogatja.
Az önkormányzatunk által is javasolt autópályaszakasz nyugati nyomvonalon történő megépítéséhez tisztelettel kérjük Államtitkár Úr közbenjárását. "
 
 
 

You have no rights to post comments