artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. május 3. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

"A" menü:

Fahéjas szilvaleves

Párizsi sertésszelet carbonara spagettivel

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

Heti desszert (800 Ft):

Somlói galuska

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Fotók: berettyohir.hu

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal ma délután tartotta sajtótájékoztatóját a 2014. február 27-én - Gyurcsány Ferenc videocsatornáján - egy berettyóújfalui álláskereső nővel készült interjúban elhangzott, a berettyóújfalui Munkaügyi Kirendeltséget érintő vádakkal kapcsolatban lefolytatott vizsgálat ügyében. Rácz Róbert kormánymegbízott hivatalos közleményét - az ügy részleteivel együtt - az alábbiakban közöljük. A sajtótájékoztatón Pálfi Anikó, a Berettyóújfalui Járási Hivatal vezetője is válaszolt a sajtó képviselői által feltett kérdésekre.

 

Gyurcsány nehéz sorsú embereket kerget hazugságba

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Berettyóújfalui Járás munkaügyi kirendeltségét érintő politikai rágalmazás minden pontját visszautasítjuk. Gyurcsány Ferenc nyilvánvalóan hazugságba kergetett egy nehéz sorsú berettyóújfalui álláskeresőt. A Kormányhivatal által lefolytatott vizsgálat alapján megállapítható, hogy a hivatal a konkrét esetben a jogszabályok szerint járt el.

A Munkaügyi Kirendeltség a törvénynek megfelelően az álláskeresőnek 3 havonkénti jelentkezést határozott meg. Mivel jelentkezési kötelezettségének az ügyfél 2013. december 11-én nem tett eleget, a kirendeltség a 2014. február 14-én kelt határozatával 2013. december 11-től az ügyfelet törölte az álláskeresők nyilvántartásából, az Flt. 54. § (14) bekezdés d) pontja alapján.

Az ügyfél ezt a határozatot 2014. február 20-án kapta kézhez, és megjelent a munkaügyi kirendeltségen. Ott tájékoztatták a törlés indokáról, és a kirendeltség-vezető a jelentkezési kötelezettség elmulasztásának igazolását javasolta az ügyfélnek, erről született levél. (Nem bocsánatkérő levélről van szó!)

A kirendeltség az indokokat elfogadva 2014. február 24-én kelt határozatával a törlésre vonatkozó döntését visszavonta, ezzel az ügyfél Foglalkoztatás helyettesítő támogatás ellátásának folyósítása folyamatos maradt, az álláskereső hátrányt nem szenvedett.

Megállapítható tehát, hogy az érintett ügyféltől azért vonták meg a támogatást, mert nevezett jelentkezési kötelezettségének nem tett eleget. Levelet a távolmaradása indoklásáról kellett írnia, mint ahogyan minden hasonló esetben történik. A berettyóújfalui kirendeltséget érintően 2013-ban legalább fél tucat határozat-visszavonás született az ügyfelek méltányolható indokaira való tekintettel. A munkaügyi kirendeltség ügyintézőinek írásbeli nyilatkozatai alapján megállapítható, hogy szó sem volt bocsánatkérő levélről, gazdatüntetésen való részvételről!

Az ügyfél levele bizonyítja, hogy az ügyintéző tanácsának megfelelően egyszerűen kimenti magát a távolmaradás miatt, a hivatal pedig ezt méltányolva vissza is vonta korábbi határozatát, így végül az ügyfelelt semmilyen hátrány nem érte.

A levelet az érintett hozzájárulásával hozhatjuk nyilvánosságra.

Gyurcsány Ferenc drámai hangvételűnek szánt videóját 2014. február 27-én hozta nyilvánosságra, miközben az érintett álláskereső hölgy már előző nap kézhez vette az ügye megnyugtató megoldását tartalmazó határozatot.

Tisztelettel kérjük a Gyurcsány koalíció politikusait, hogy kampányukban mellőzzék az állami hivatalnokok rágalmazását, fenyegetését.

Debrecen, 2014. március 4.

Rácz Róbert
kormánymegbízott

 

Összefoglaló jelentés

V. Anikó 2006. április 12-től regisztrált álláskereső a berettyóújfalui munkaügyi kirendeltség nyilvántartásában.

A foglalkoztatást elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény  (rövidítése: Flt.) 54. § (9) bekezdés b) pontja értelmében az álláskeresőnek együttműködési kötelezettsége keretében az állami foglalkoztatási szervnél az általa meghatározott időpontban, de legalább háromhavonta jelentkeznie kell. V. Anikó részére a kirendeltség által előírt jelentkezési időpont 2013. december 11-e volt. A jelentkezési időpontot a kirendeltség az ügyfél előző jelentkezése alkalmával, 2013. szeptember 18-án határozta meg az időpontnak az ügyfél álláskeresők kiskönyvébe történő beírásával.

Mivel jelentkezési kötelezettségének az ügyfél 2013. december 11-én nem tett eleget, a kirendeltség a 2014. február 14-én kelt határozatával 2013. december 11-től az ügyfelet törölte az álláskeresők nyilvántartásából, az Flt. 54. § (14) bekezdés d) pontja alapján. Amennyiben 2014. február 13-ig mulasztását a kirendeltség előtt igazolta volna és ezzel egyidejűleg pótolta volna jelentkezési kötelezettségét, úgy a nyilvántartásból való törlése nem történt volna meg.

Tekintettel arra, hogy az ügyfél 2013. december 11-én foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesült a lakóhelye szerint illetékes önkormányzattól, ezért az önkormányzat részére 2014. február 14-én az integrált rendszeren keresztül, az ügyfél nyilvántartásból való törléséről szóló értesítő elektronikus úton megküldésre került.

2014. február 20-án V. Anikó a kirendeltségi ügyintézőnél, majd a kirendeltség-vezetőnél megjelent és előadta, hogy előzőleg az önkormányzatnál volt, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a foglalkoztatást helyettesítő támogatása megszüntetésre került, mert jelentkezési kötelezettségének nem tett eleget. Előadta továbbá, hogy erre vonatkozóan a kirendeltségtől még nem kapott semmiféle tájékoztatást. Azt állította, hogy Ő az előírt időpontban megjelent a kirendeltségen és ezt az álláskeresők kiskönyvével is igazolni tudja.

A kirendeltség-vezető tájékoztatta, hogy hozza be a kiskönyvét, és amennyiben abban benne van, hogy a jelentkezési kötelezettségének eleget tett, úgy a nyilvántartásból való törlése visszavonásra kerül.

Ezt követően V. Anikó távozott és még aznap visszajött, amikor is a kirendeltség-vezetőnek behozta a kiskönyvét és azt megmutatta. A könyv szerint a jelentkezési kötelezettségének nem tett eleget. A kirendeltség-vezető tájékoztatta, hogy írásbeli kérelme alapján leírhatja távolmaradásának okát, amely alapján van még lehetőség a törlés visszavonására.

2014. február 20-án V. Anikó beadványát a kirendeltségen benyújtotta, és ebben előadta, hogy 2013. december 11-én valóban nem jelent meg a kirendeltségen rajta kívül álló okból. Előadta továbbá, hogy 2013 decemberében járt a kirendeltségen egy közvetítéssel kapcsolatban, és úgy gondolta, hogy ezzel eleget tett jelentkezési kötelezettségének.

Az ügyfél beadványában foglaltakat fellebbezésnek minősítette a kirendeltség-vezető, minek alapján a kirendeltség a törlő határozatot visszavonta, figyelembe véve azt, hogy az ügyfél a kirendeltségen az előírt időpontban tévedésből nem jelent meg, de ezt a mulasztását később, (2014. február 20-án) pótolta.                                      

A kirendeltség saját hatáskörben az ügyfél álláskeresők nyilvántartásából való törlését 2014. február 24-én vonta vissza, a határozatot 2014. február 26-án V. Anikó a kirendeltségen átvette. Ezzel egy időben a következő jelentkezési időpontról szóló értesítést is átvette. Ugyanezen a napon az illetékes önkormányzat részére a törlés visszavonásáról szóló értesítés elektronikus úton továbbításra került.

A leírtakat figyelembe véve V. Anikó vonatkozásában az eredeti nyilvántartás állapota visszaállításra került.

Debrecen, 2014. március 4.

Rácz Róbert
kormánymegbízott

You have no rights to post comments