Az ország vasútvonalain az időjárás késéseket, és fennakadásokat okoz a közlekedésben.
A felsővezetékre fagyó csapadék zárlatokat okoz, elsősorban Miskolc, Mezőzombor, Nyékládháza és Nyírbogdány környékén. A zárlatok eredetének kivizsgálása folyamatosan történik, és amikor a felsővezeték visszakapcsolható, akkor tud a vonatközlekedés folytatódni azon a szakaszon. Kétvágányú pálya esetén előfordul, hogy csak egy vágány használható, akkor váltakozó irányban, ezen az egy vágányon közlekednek a vonatok.
60 illetve 40 km/h-s lassújeleket kellett bevezetni bizonyos szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében. Van olyan szakaszunk, ahol a felsővezeték a viharos szélben annyira kileng, hogy villamos vontatással nem engedélyezett a közlekedés.
A Nyíregyháza - Záhony szakaszon, több helyen is leszakadt a felsővezeték. Ott több vonat áll a vonalon, jelentős késések keletkeztek. A MÁV-START vonatpótló buszokat rendel az utasok elszállítása érdekében. Amennyiben felszabadul az egyik pálya, azon váltakozó irányban itt is megindul a közlekedés.
Felsőzsolca és Hernádnémeti-Bőcs állomások között egy vágányon váltakozó irányban dízemozdonyos előfogatolással közlekednek a vonatok.
A Debrecen – Tiszalök vonalon távközlési oszlopok dőltek a vasúti sínekre Hajdúdorog és Hajdúnánás között. Itt jelenleg szünetel a vasúti forgalom.
A Nyíregyháza – Szerencs szakaszon egy fa dőlt a távközlési kábelekre, belóg a vonat elé Nyírteleknél. A fa eltávolításáig itt sem tudunk közlekedni.
Nyékládháza és Tiszaújváros állomások között egy vonat áramszedője eltörött a pálya kizárva.
A Budapest - Szolnok - Záhony vonalon Karcag és Püspökladány állomások között egy vonat mozdonyának áramszedője eltörött, a másik vágányon dízel vontatással a forgalom megindult. Hajdúszoboszló és Kaba állomások között is csak egy vágány járható.
A Budapest - Békéscsaba vonalon Mezőtúr és Tiszatenyő között az egyik vágányon felsővezetékszakadás miatt nem közlekednek a vonatok, a másik vágányon felsővezetéki zárlat nehezíti a közlekedést
Az ország nyugati részein a hófúvások miatt már 15-100 perces késésekkel közlekednek a vonatok.
Több száz vasutas kolléga dolgozik a váltók tisztításán, a peronok síkosság mentesítésén, hogy ha késve is de a vonatok tudjanak közlekedni. Sajnos sokszor előfordul, hogy egy már kitakarított váltót azonnal újra kell takarítani egy elhaladó vonat után, mert a menetszél behordja a havat. A legfontosabb szempont a biztonságos közlekedés: Ezért a váltóknak tökéletesen záródnia kell, addig nem mehet rá vonat.
Kérjük, figyeljék a vonatok közlekedését, tájékozódjanak a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49-es helyi tarifával hívható számán, illetve a MÁV-START "Térképes Vonatinfó" rendszerében mert néhány vonat a nagymértékű késések miatt lemondásra került.
A hibákat folyamatosan javítja a vasúttársaság. Az előforduló késésekért utasaink szíves türelmét és megértését kérjük.