artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Berettyóújfaluban 2012. december 1-el elkezdődtek a Népliget utca szélesítésével és környékének fejlesztésével kapcsolatos beruházások, ennek apropójaként kerestük meg Demény Zsoltot a pályázati projekt vezetőjét, hogy mondja el olvasóinknak milyen konkrét változások várhatóak a beruházás eredményeképpen.

 

Mint megtudtuk, Berettyóújfalu Város Önkormányzata már 2011 tavaszán konkrét terveket készített a Népliget utcával kapcsolatos lehetséges fejlesztési beruházásokról, környékének rendbetételéről, így a Regionális Operatív Program (ROP) kiírásakor már kész elképzelések birtokában tudták beadni a pályázati dokumentációkat. Demény Zsolt örömmel említette meg azt, hogy a város által beadott pályázat első helyezést ért el a megyében, a gondos előkészítő munkának köszönhetően, amelyben Muraközi István polgármester, Pálfi Anikó alpolgármester, Krisztik János főépítész, a műszaki iroda és külső tervezők is részt vettek.

Mik voltak az alapvető okai, hogy szükségesnek látták a Népliget utcai fejlesztéseket?

A Népliget utcával kapcsolatban jelenleg több hátrányos tulajdonság is felmerül. Ilyen például, hogy kevés a parkoló, az utca szűk kiépítése miatt nehéz a közlekedés, ráadásul mindkét ága zsákutcába torkollik. A Művelődési Központ és a posta felé való közlekedés nincs megoldva, csak kerülő utakon lehet ezeket az intézményeket elérni. A Toldi utcára való rácsatlakozás is balesetveszélyesnek mondható, de a közvilágítás hibáiról is beszélhetünk, ugyanis a meglévő lámpák nem megfelelően helyezkednek el, igaz a kerékpárút világítását kiépítve már javítottunk a helyzeten.

Kérem, foglalja össze a beruházás fontosabb elemeit, a munkálatok befejeztével milyen új fejlesztések fognak megvalósulni a Népliget utcán, illetve környékén?

A pályázati kiírás szempontjait figyelembe véve, ahhoz igazítva a beruházás részleteit az a döntés született, hogy helyi, illetve helyközi buszjárat megállásának biztosítására kialakításra kerül egy parkosított peron, padokkal, így például a strandhoz, uszodához busszal érkező gyermekek biztonságos közlekedése is megoldódik. Kertépítő szakember véleményét kikérve zöld növények telepítése is része a beruházásnak, a helyi adottságokat figyelembe véve, valamint közlekedésbiztonsági rendszerek (zebrák, közvilágítás) kiépítésére szintén sor kerül. Mind a lakosság, mind pedig a közvilágítás áramszükséglete a meglévő légkábelek helyett földkábeleken lesz biztosítva, ahogy a kábel tv szolgáltatás is, így csak a szép kandeláberek lesznek láthatók, azokon futó kábelek nem rontják a látképet és ez egyben biztonságosabb megoldás jelent. Fontos része a beruházásnak a Millennium utca posta felőli megnyitása, közvetlenül a Népliget utcára, itt merőleges és párhuzamos parkolók kerülnek kiépítésre, a Népliget utca is kétirányúsítva lesz. Az előbb említett változások miatt a piac azon része (kőpadok), amely érintett az útnyitásban, jelenlegi formájában megszűnik és a víztorony körüli részre lesz átcsoportosítva, ezzel összhangban a piac kerítései áthelyezésre kerülnek, megtartva az eddigi nyitva tartási rendet. A Művelődési Központtól a Kádár utcáig futó kerékpárútba becsatlakozik majd a Millennium utca irányából egy kerékpárút, biztonságosabbá téve ezzel a közlekedést. Az úttest szürke színű útburkolattal lesz ellátva, a parkolók pedig antracit színűvel, a könnyebb azonosíthatóság miatt, mint ahogy az útburkolati jelek is, valamint a meglévő aszfaltozott parkolók szintén új, egységes térburkolatot kapnak. A Kádár utcai szelektív hulladékgyűjtő terület rendezésre kerül, itt újabb parkolókat létesítünk, mint ahogy a Csónakázó tó mellett is 25 parkolóhely lesz kialakítva. Az új parkolókkal közel duplájára nő (kb. 120) a kijelölt parkolási helyek száma. A Népliget utca mindkét oldalán ki lesz alakítva egy szép sétány a gyalogosok számra. Kicserélésre kerül minden feltöltő, ivóvíz, illetve termálvíz vezeték és a csapadékvíz elvezetését is kiépítjük az egész beruházási területen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pénzügyi szempontból mekkora a pályázat támogatási intenzitása? A városnak mennyi önerőt kell vállalnia?

Magának a pályázatnak 90%-os a támogatási intenzitása, azaz 10% önerőt kellene hozzátennünk az elnyert összeghez, de jó hír, hogy a ROP-os pályázathoz az állam létrehozott egy EU önerő alapot, amiből a nehéz anyagi helyzetben lévő önkormányzatoknak nyújt segítséget, így gyakorlatilag 0% önerővel valósulhat meg a beruházás városunkban, amennyiben elfogadják az erre irányuló kérelmünket.

Mikorra várható a beruházás megvalósulása, a kivitelezési munkák hogyan zajlanak?

A kivitelezési munkák december elején kezdődnek el, a kivitelező a Colas Út Zrt., aki helyi alvállalkozót is igénybe vesz, ez kérésünk is volt, hogy helyi vállalkozást is foglakoztasson. A kivitelezővel kötött szerződés alapján a munkálatok 2013. május 15-én fejeződnek be. Igaz, az időjárás miatt ez nagyon rövid időnek tűnik, de azért láttuk szükségesnek a munkálatok azonnali elkezdését, hogy a strandszezonra már használható legyen a beruházás eredménye, egy minden szempontból megfelelő közlekedési infrastruktúra. Ez alapján azt mondhatom, hogy indokolt esetben, az aktuális időjárástól függően kis csúszás nem zárható ki teljesen.

A felsorolt beruházásokon kívül, van-e még olyan fontos dolog, amit a későbbiekben meg kellene oldani a Népliget utcai területen, de most a pályázattal ez nem valósulhat meg?

Nagyon fontosnak tartottuk volna egy kamerarendszer kiépítését, annál is inkább, mivel sajnos mostanában sok rongálás történik a Népligetben, be is terveztünk a pályázatba ezzel kapcsolatosan egy kb. 13 milliós nagyságrendű beruházást, de ez elutasításra került. Bízunk benne, hogy lehetősége nyílik a városnak ezt is megoldani, ezért terveztük úgy az új villanyoszlopokat, hogy azokon a térfigyelő kamerák szakszerűen elhelyezhetők legyenek.

A Népliget utcai fejlesztésekről készült átnézeti helyszínrajz teljes méretben és funkcionalitásban oldalunkról PDF formátumban!

You have no rights to post comments