artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

A déli elkerülő útig négysávosítják a Debrecenből kivezető 47-es főutat, ezzel gyakorlatilag 2,35 kilométerrel meghosszabbítják a városból kivezető, jelenleg a 4808-asig tartó négysávos szakaszt. Az Építési és Közlekedési Minisztérium közzétette a nyerteseket a 47-es út Debrecen melletti fejlesztését előkészítő közbeszerzésben.

Egy szintbeni csomópontot is meg kell tervezni

A 47-es főút tervezési feladatait két részben valósítják meg. Egyrészt az 5+280-as és a 7+630-as kilométerszelvények közötti négysávosítást kell előkészíteni. Ez a projektrész a Hosszúpályira vezető, Erdőspusztát átszelő 4808-as (a térképen a 47-esen található fentebbi körforgalom) és a Debrecent délről elkerülő, a többek közt a CATL-gyárnak is területet biztosító déli iparterületre vezető 481-es (a térképen számmal jelölve) között bővíti ki a 47-est. Ezzel gyakorlatilag 2,35 kilométerrel meghosszabbítják a városból kivezető, jelenleg a 4808-asig tartó négysávos szakaszt. Ezt a feladatot a Pannonway Építő Kft. végezheti el.

 A közbeszerzés szerint a 47-es út és a Hermann Kronseder utca találkozásánál egy szintbeni csomópontot is építenek majd, így ennek előkészítését is elvégzi a tervező cég.

debrecen4701

A jövőben épülő tehermentesítő úttal is számolni kell

A másik projektrészt a 47-es főút 4+440 km szelvényében – azaz a főút már meglévő négysávos szakaszán - létesülő Ék utcai csomópont tervezési feladatai képezik. Ezt a részprojektet a hirdetmény szerint a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. tervezheti meg.

A tervezés során a meglévő négysávos 47-es főút és az Ék utca keresztezésében olyan többsávos körforgalmú csomópont kialakítása szükséges, amely alkalmas a távlati debreceni belső tehermentesítő út csomópontba történő integrálására is.

Nem csupán itt fogják bővíteni a 47-est

A 215 kilométer hosszú 47-es főút hazánk egyik legforgalmasabb főútja, amely a Debrecen és Szeged közötti elsődleges teherforgalmi tengely. Ennek megfelelően a négysávosítása már jó ideje stratégiai cél. Ahogy azt korábbi cikkünkben jeleztük, a négysávosítás előkészítését további négy szakaszon elindította az ÉKM, amelyek összesen több mint 37 kilométert tesznek ki.

You have no rights to post comments