A derecskei Almavirág Team (Breitenbach Attila, Balogh Szabolcs) nyerte meg az ötödször megrendezett Magyarország étele 2022. szakácsversenyt.
A csapat a Hortobágy ízei (marhafartő borókával, slambuc, lecsó, zsályás vajmártás) fantázianevű étellel győzött a versenyen. A második helyezett a Lifestyle Hotel Mátra, a harmadik a Blöff Bisztró lett.
Az átadón Sölch Gellért az Emberi Erőforrások Minisztériumának stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány miatti nehéz hónapok után „a vendéglátásba is visszatért az élet”, amit a legfrissebb adatok alátámasztanak.
Elmondása szerint a vendéglátóhelyek forgalma az elmúlt hét hónapban jelentősen, 43,5 milliárd forinttal meghaladta a járványt megelőző hasonló időszak adatát,
ami mintegy ötszázalékos bővülést, a járványos időszakhoz képest pedig másfélszeres bővülést jelent.
Úgy vélte, a Magyarország étele verseny a bravúros séftudásról és a magyar konyha iránti tiszteletről is szól. A díj a nemzeti összetartozást is megtestesíti – tette hozzá. Varga Károly mesterszakács, zsűrielnök történelmi pillanatnak nevezte a versenyt, mert szerinte olyan magyar ételek születtek, amelyeket 30-40 év múlva nagy tisztelettel fognak fogyasztani.
Asztalos István az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének elnöke, a verseny ötletgazdája szerint a viadallal a nemzeti összetartozást erősítik, nem mellékesen pedig új magyar ételek megszületését segítik elő.
Megjegyezte, hogy a Petőfi bicentenárium évében a költészetet a gasztronómiával kötötték össze és megpróbálták „a szürkemarhát visszahozni a magyar konyhába”, mert mostanában kiszorult a magyar éttermek kínálatából.
A versenyzőknek maximum négy elemből álló innovatív, de populáris új ételt kellett készíteniük úgy, hogy a legtöbb átlagos felszereltségű konyhán, akár nagy adagszámban is elkészíthető legyen és megfeleljen a magyar igényeknek.
Az ételt és fantázianevét is Petőfi Sándor életéhez, költészetéhez kellett kötni, továbbá fontos volt, hogy használjanak alapanyagként szürkemarha húst, vajat és bármely, Magyarországról származó öko vagy hazai védjegyes terméket. Fontos kritérium volt, hogy a nettó bekerülési alapanyag költség nem lehetett több mint ezerötszáz forint.