„Indulj el egy úton…” így kezdődik a legismertebb csángó népdal, amely itthon összeforrt a „Másfélmillió lépés Magyarországon” című sorozattal, s erre buzdít az Aktív Magyarország nyári kampánya is.
A kampány középpontjában a természetjárás, az ország gyönyörű, de kevésbé ismert tájainak felfedezése áll. A kampány szimbóluma egy lángoló kapu, amelyen a szürke hétköznapokból a természetbe és a szabadságba léphetünk át. A kampány fő üzenetét egy Szakács Gergő által írt dal és a hozzá készült videóklip mutatja be.
A kampány az „Indulj el egy úton…” című népdalt használta központi motívumként, amely a kéktúrázás és a hazai természetjárás egyik legfontosabb dala.
Fontos szempont volt a kampány kialakításánál, hogy a hazai természetjárás hagyományaihoz kapcsolódjon modern köntösben. Ezért Szakács Gergő az eredeti zene dallamára és refrénjére építve egy új, a fenntarthatóságra és az ökotudatos gondolkodásra reflektáló számot írt. Az újonnan létrejött dalhoz kapcsolódó klip az ország legszebb tájait és a természetjárás izgalmát mutatja meg. Az Aktív Magyarország nyári kampányának kulcs üzenete, hogy az ország sokszínű, bejárható és felfedezhető. Olyan természeti képződményeket vagy emberi beavatkozás miatt létrejött látványosságokat mutat be a kampány, amelyek különlegességükkel rászolgálnak az aktív turisták érdeklődésére. Minden tájegységhez kerékpár-, gyalog- és vízitúrákat javasol az aktivmagyarorszag.hu oldala. Olyan túrákat, amelyek kevésbé ismert helyekre kalauzolnak és azok számára is teljesíthetők, akik csak most kóstolnak bele az aktív turizmusba. A túrákhoz a túraleírásokon kívül további látnivalók is tartoznak.