artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

 ilonatavasz2020

Dietetikai tanácsadásaimon rendszeresen felmerülő kérdés a frissen diagnosztizált terhességi cukorbeteg (GDM) kismamáktól: „Mit csináljak, ha nyaralni szeretnék menni, mi lesz a diétámmal?”

GDM állapotban a kismamának szigorú, dietetikus által összeállított étrendet kell követnie annak érdekében, hogy elkerülhesse a jelenlegi állapotának esetleges szövődményeit. GDM-ről itt olvashatsz részletesebben >>

Fontos tisztázni, hogy GDM esetén a nyaralás sajnos nem ad felmentést a diéta alól. Bírd ki ezt a pár hónapot és légy fegyelmezett, gondolj a kisbabád egészségére a nyaralás alatt is.

Íme, az én 6 jótanácsom:

  1. Ha a nyaralás alatt étkezést is biztosít számotokra a szállásadó, érdemes előre megérdeklődni, hogy milyen étkezésekre számíthatsz, milyen élelmiszerek/ételek szerepelnek a kínálatban. Érdemes előre jelezni, ha speciális diétát követsz, és rákérdezni, hogy tudnak-e neked ebben segíteni. Sokszor az étkeztetőnek nincs megfelelő ismerete a diétákban, így eleve készülhetsz azzal is, hogy összeírod, mit ehetsz, és célirányosan rákérdezel, hogy azt be tudnák-e szerezni neked, és elkészítenék-e.

Sokszor tapasztalom, hogy partnerek ebből a szempontból a szállás-étkezés adók, de azt ne várjuk el tőlük, hogy maximálisan értsenek a diétához, az nem is a feladatuk.

  1. Sosem baj, ha viszel magaddal pár olyan élelmiszert, amiről már biztosan tudod, hogy megfelelő a diétádban, még ha nem is tervezed feltétlen felhasználni, de jól jöhet, ha kiderül, mégsem tudsz válogatni a helyi kínálatból. Ami mindig jól jöhet:
  • teljes kiőrlésű kenyér, ami neked már bevált
  • teljes kiőrlésű csomagolt tortilla, bírja a szállítást és általában hosszabban eltartható élelmiszer
  • hozzáadott cukortól mentes és teljes kiőrlésű kekszek
  • pár db alma, némi olajos mag
  • hozzáadott cukortól mentes csokoládé némi nasinak
  • általad tolerált édesítőszer

A cikk folytatása itt olvasható! >>

Írta: Tárczy Virág, dietetikus
Forrás: Intima.hu

Szóljon hozzá!