precizbanner

epervasa15

tavasz18.01

egeszsegesvaros

tavaszbanner2020

eszakiipar

gazdatavasz

iparterulet

aurabannermedium2

berettyokartya2019

LizArt Design hajas

coaching2

BoPi nyito banner uj

helyijárat

zoldvaros

2020. június 7. vasárnap

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


piri2
Bessenyei ltp. üzletsor
06 (30) 596-1883

06 (30) 260-6040

INGYENES házhozszállítás!

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

veradas

ZöldVáros Szerelempark

koboreb

hasznaltkicsi

ilonatavasz2020  

 

Koronavírus - Ahogy mi földi halandók (laikusok) félünk a ránk váró időszaktól, úgy az egészségügyben dolgozó orvosok, ápolók, nővérek, gyógyszerészek szintén félnek. Ráadásul míg mi védett otthonainkban elsősorban az otthonmaradással küzdünk, ők belelátnak a “színfalak” mögé is, ami bizony komoly okot is ad(hat) a félelemre. 

Az Intima.hu Körtvélyesi Bori lifecoach segítségével támogató gondolatokat gyűjtött össze számukra ezekre a nehéz időkre.

Tervezz a műszak előtt!

  • Tervezd meg, mit tudsz könnyen megenni a műszak alatt és találd ki, ma mit fogsz enni. Legyen nálad víz. Gondold ki, hogyan lesz otthon mindig olyan étel, amit másnap el tudsz vinni. Kérj segítséget valakitől, facebookon, telefonon, családban, ha egyedül nem tudod megoldani.
  • Ha vannak vitaminjaid, ne felejtsd el bevenni őket reggel.
  • Szükséged lesz kapaszkodókra, horgonyokra, amelyek átsegítenek a nap mélypontjain. Gyűjts össze nagyon boldog élményeket az életedből, akár a munkádból.
    Nyaralás, szerelem, születés, bármi lehet. Idézd fel reggel az egyiket, emlékezz vissza, mit láttál, hallottál, éreztél.
    Ez lesz ma az az élmény, amibe belekapaszkodhatsz. A mai nehéz pillanatokban, vagy azok után néhány levegővétel erejéig (akár a mosdóban) csukd be a szemed és idézd fel, add át magad ennek az élménynek.
  • Miért pont az egészségügyben kezdtél el dolgozni? Mi volt a motivációd? Másoknak segíteni, a kihívás, emberi kapcsolatok, együttérzés, gondoskodás? Gondolkodj el ezen mélyen, és keresd meg a te hívószavadat. Mi okoz örömet neked a munkádban?
  • Mi az, amiben a legjobb vagy munkád során? Éleslátás, empátia, kézügyesség, kitartás? Tudatosítsd, miért lesz ma épp rád szükség!
  • Mikor voltál életedben a legbátrabb, legerősebb? Hogyan, honnan vetted elő ezeket az erőforrásokat? Ha akkor sikerült, ma is elő tudod húzni őket a kalapból. Kitől örökölted, ki (melyik családtagod) lesz veled lélekben a mai nap során?
  • Van esetleg példaképed? Ha élénk a fantáziád, szeretsz játszani, akár filmszereplő vagy mesehős is lehet. Superman, vagy épp Teréz anya? Képzeld el, hogy ma belebújsz a szerepébe.
  • Mi lehet a mai nap célja? Mikor lennél elégedett a nap végén? Mondok pár mondatot, válasz ki, ma melyik segítene át a napon? Minden víz ivásnál (indulás előtt is) mondd ki a választott mondatot. 

Koronavírus tájékoztató oldal nőknek >>

Támogató gondolatok műszak idejére

  • Törekedj arra, hogy ne sodorjon el a „tömeg”. Maradj úgy jelen, hogy csak arra figyelsz, amit az érzékszerveiddel befogadsz. Amennyire lehet, maradj tárgyilagos. Krízishelyzetben nem engedheted meg magadnak, hogy eluralkodjanak rajtad az érzelmek. Most nem, majd a műszak végén. Legyél és maradj emberséges, de ne ess össze. Mindig arra koncentrálj, amit éppen csinálsz, vagy a következő lépésre.
  • Vesd be a fenti eszközöket (mondat, Superman, emlék felidézése) úgy, hogy valamilyen cselekvéshez, helyzethez kötöd őket. Mondjuk mindig, ha belépsz a kórterembe, vagy ha vért veszel, vagy ha kiviszed az ágytálat.
  • Gyors stresszoldó légzés: mély levegő orron be, tartsd bent, míg 30-ig számolsz, szájon át engedd ki, akár hanggal együtt. Végezd el háromszor.
    Homlok-tarkó tartás néhány percig: a kezeidhez csalogatja a vérkeringést, így ismét hozzáférsz az agy tudatosan gondolkodó részéhez.
  • Nyújtsd meg feszült izmaidat!
  • Ma mivel fogod megjutalmazni magad a munka után? Forró fürdő, csokoládé, zene? Gondolj erre.
  • Találj magadnak egy „partnert”, akivel minden összefutáskor egymásra mosolyogtok, mondotok egymásnak pár biztató mondatot, ha sikerül, akkor humorral a nehéz helyzet ellenére. Lehet ez bármi: pacsi, twist, kacsintás, vagy utalás egy közös élményre, sikerre, a lényeg, hogy biztató, támogató legyen.
  • Ne felejts el enni/inni, hogy talpon tudj maradni. Szükség van rád ma is és holnap is szükség lesz.
  • A sikereket tartsd magad előtt, ne a kudarcot. Arra gondolj, amit megtettél, ami sikerült, arra fókuszálj.

Élet a műszak után

  • Pótold az energiádat evéssel, ivással, vitaminokkal, alvással.
  • Itt az ideje, hogy egy kicsit kiengedd a nap folyamán felgyülemlett érzéseknek. Ha kell, sírj egyet, sportolj, beszéld ki magadból. Keress olyan barátot, vagy segítőt, aki meghallgat, együtt érez veled, de nem sopánkodik, hanem inkább lelket önt beléd.
  • Ne légy szigorú magadhoz. Az lebegjen a szemed előtt, ami ma megtettél és ne az, amit nem sikerült. A maximalizmus és az igényesség között a stressz a különbség. A maximum, a tökéletesség elérése nem emberi minőség. Légy “csupán” igényes. Örülj a sikereinek, légy magadra nagyon büszke, mert a te munkád mások drága életét menti meg. Épp elég jó vagy!!!
  • Ha hibáztál és az jár a fejedben, vond le a tanulságot, mit tennél legközelebb, önbüntetés helyett. Holnap így máris még jobb lehetsz.
  • Van valami, aminek hasznát vennéd holnap? Készítsd ki, vagy kérj meg valakit, hogy segítsen.
  • Alaposan jutalmazd meg magad a mai napért.

A Körtvélyesi Borival készült teljes interjú itt olvasható >>

Interjút készítette: Matics Kata (Intima.hu ügyvezető)

Forrás: Intima.hu

Szóljon hozzá!