artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Coachként és mediátorként örömmel osztok meg ebben a rovatban is néhány coachingban és mediációban használt kérdést, módszert, képzési anyagot, megfigyelést, tapasztalást, hogy több legyen köztünk a mosoly, a kedvesség és a szeretet. Nem tudom a kedves olvasó, hozzám hasonlóan, volt e már úgy vele, hogy érezte valami nincs rendben a hangulatával? Nem olyan a kedve, amilyet szeretne, pedig nem is tudja megmondani, hogy mi baja van valójában?

Vagy ha tudja is, nem tud rajta segíteni, nem tud rajta változtatni. Azt érzi, mintha közeledne valami fekete lyuk felé, és egyre jobban eluralkodik rajta a kedvetlenség, és a ború. Pedig szeretne derűs, életvidám, lelkes, tettre kész és energikus lenni. Hiszen mindannyian a fény felé törekszünk. Ráadásul egyre több írás, videó, és könyv foglalkozik azzal, hogy a negatív érzelmek hosszútávon nagyon megterhelik az ember szervezetét, mindenféle kellemetlenséget okozva ezzel.

Amikor 2014-ben elkezdtem hivatásszerűen mediációval, és coachinggal foglalkozni, éppen emiatt választottam ezt az új szakmát.  Látva a statisztikai adatokat, olvasva az előrejelzéseket, és az ezzel kapcsolatos kutatásokat azt gondoltam, - és most is így gondolom -, hogy ez a szakma egy olyan hivatás, amivel nagyon sokat lehet segíteni saját magunkon és az embertársainkon is.  Igaz akkor még nem tudtam, hogy mennyire sokrétű feladatba vágtam bele a fejszémet. Ahhoz ugyanis, hogy jó coach vagy mediátor legyen valaki, folyamatosan tanulnia kell.  Az én esetemben ez nem okoz nehézséget, mert nagyon szeretek tanulni.  Mondhatnám, hogy ez az egyik hobbim.  Ezért már évek óta úgy érzem, hogy megint rátaláltam valami számomra nagyszerűre, ami valójában nagyon egyszerű is. Legalábbis kívülről. Mert a kezdetekkor azt nem gondoltam, hogy ennyire toppon kell lenni ehhez a szakmához. Amikor azt láttam kívülről, hogy két vagy kettőnél több ember ül egy asztalnál, vagy a telefon két végén, vagy a képernyő két oldalán és fesztelenül beszélgetnek, miközben varázslatos módon egyik a másik után oldódnak meg a problémák ettől a könnyed beszélgetéstől, arra gondoltam, hogy ez elég egyszerű. Talán el sem vártam akkora hatást, amekkorát a coaching és a mediáció sikere napról napra bizonyít.

Aztán amikor valaki elkezdi tanulni a coachingot, akkor rájön, hogy az egyszerűség mögött, nagyon sok olyan apró részlet rejlik, amire figyelni kell. A mediációban pedig még ennél is nehezebb a helyzet, hiszen minél súlyosabb egy probléma, annál több energiát igényel a megoldása is. Ez komoly kihívás mind a két fél számára. Akik részt vettek már coachingon, vagy mediáción tudják, hogy mennyire elfáradunk a konzultáció végére, akár ügyfélként, akár szakemberként veszünk részt rajta. Ugyanakkor a megoldások megtalálásának öröme, nemcsak felülírja a fáradságot, hanem feledteti is. Ezért szeretik annyira az emberek, a nehézségek ellenére is, ezeket a beszélgetéseket. Pedig nehézség van bőven, hiszen éppen emiatt keresnek meg.

Az egyik általános központi nehézség például az szokott lenni, hogy az emberek szinte meg se tudják fogalmazni, hogy mi okozza a problémájukat. Gyakran haragszanak valakire, vagy valamire, akiről, vagy amiről úgy vélik, hogy a nehézségük okozója. Ez lehet egy családtag, egy munkatárs, egy ismerős, de akár egy intézmény, a genetika, a környezeti ártalmak, vagy maga a kormány is. Kinek mi. A lehetőségeket a végtelenségig lehetne sorolni. Az ügyfelek szinte mindig csodálkoznak azon, hogy rengeteg energia befektetéssel még mindig nem tudták megoldani azt, ami zavarja őket. Aztán amikor felhívnak telefonon, vagy kapcsolatot keresnek velem virtuálisan, esetleg eljönnek hozzánk, az irodába, érzem, amint a beszélgetés során kicsit hitetlenkedve, néhány esetben méltatlankodva veszik tudomásul, hogy csak akkor tudunk hozzákezdeni valaminek a megoldásához, hogyha abból a helyzetből indulunk ki, ami őket jellemzi. A rosszul beazonosított problémát, ugyanis hiába oldjuk meg jól, egy tapodtat sem fogunk előrébb lépni a rossz érzések mocsarából kivezető úton. Viszont a jól beazonosított probléma néhány százalékos megoldása is, jól érzékelhető megkönnyebbüléssel jár. Éppen ezért, érdemes erőforrásokat szánni arra, hogy a valódi probléma megoldásának kezdjünk neki. Akár segítséggel, akár önerőből.

Még 2016-ban készítettem egy öt perces videót „A bika, a lepedő, és a torreádor” címmel, hogy segítsek azoknak, akik önerőből akarnak hozzálátni ehhez. Ezen a linken nézhető meg: https://www.youtube.com/watch?v=-XA7sK9sJno&t=47s




Az a tananyagrész pedig, amiből a diakép ki lett emelve egy ingyenesen elvégezhető hét órás képzés. Arra biztatok mindenkit, hogy akár egyedül, akár csoportosan a családjával, vagy a munkatársaival, vagy az ismerőseivel végezze el ezt az ingyenes képzést, és váljon egy kicsit szakértővé. Hiszen a konfliktusain kívül, semmit sem veszíthet. Az érdeklődők a „Konfliktuskezelési Ismeretek” képzésről, és a jelentkezésről a https://www.boldogasszonyok.hu/kepzes/konfliktuskezelesi-ismeretek-kepzes/ oldalon találnak információkat, és jelentkezési lapot.

boiannacoachAkinek inkább egy coach támogatására lenne szüksége, bővebb információt talál IDE kattintva. Keressen bátran az alábbi elérhetőségeken: telefonon a 06 30 240 0007 - es számon, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy személyesen Berettyóújfaluban, a Kálvin tér 8. szám alatti irodámban, előre egyeztetett időpontban.

You have no rights to post comments