precizbanner

epervasa15

2019tavaszbanner

millenniumkicsi2

gazdatavasz

aurabannermedium2

tavasz18.01

berettyokartya2019

LizArt Design hajas

coaching2

BoPi nyito banner uj

helyijárat

2019. május 27. hétfő

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Tejszínes gombaleves

Borban pácolt mustáros karaj sült burgonyával

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


piri2
Bessenyei ltp. üzletsor

(Jenci konyhája helyén)

06 (30) 596-1883

06 (30) 260-6040

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Zöldborsóleves

Csibefalatok sajtmártással, tört burgonyával

"B" menü:

Paradicsomleves

Tarhonyás hús

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

veradas

koboreb

bagiraallas2

ilonatavasz2019  

ablakállásmuszakiboltallas

 

Sokan még az ágyba is magukkal viszik okostelefonjaikat, táblagépeiket, még egy kicsit pötyögnek rajta, vagy elolvasnak egy-két cikket, netán nagyobb terjedelmű írásokat. Azt eddig is lehetett tudni, hogy ez a szokás nem igazán jó, mivel egy idő után rossz alvókká válhatunk, de most egy új kutatás szerint ennél súlyosabb probléma is felütheti a fejét.

 

A kutatást egy Boston-i kórházban végzeték el, alátámasztva már a korábbi feltételezéseket, hogy bizony az elalvás előtti képernyő-nézegetés, amely történhet bármilyen hordozón, káros az egészségre.

Az ilyen készülékekből kiáramló fény elnyomja a melatoninnak nevezett alvási ciklust szabályozó hormont, így az elalvás sokkal nehezebben fog bekövetkezni, illetve az alvás minősége is romlani fog, jóval éberebben, zaklatottabban fog elaludni az, aki még egy kicsit olvasgat, cseveg az ágyban, a laptopján.

Dr. Anne-Marie Chang neurológus szerint ezek az eredmények egyértelműen bizonyítják azt, hogy negatív hatással bírnak, ha a számítástechnikai eszközöket elalvás előtti használjuk. A szakember szerint ezért egyértelmű különbség van az hagyományosan nyomtatott könyvek, vagy az elektronikus formában lévő könyvek olvasásakor, hiszen ez elalvás szempontjából egyáltalán nem mindegy.

Akik úgy merülnek álomba, hogy azelőtt még jó pár percig a telefonjuk képernyőjét bámulták, azok másnap gyakran úgy érezhetik magukat, mintha zombik lennének. Nem tudnak odafigyelni a munkájukra, fáradtnak, kimerültnek érzik magukat.

A megfelelő alvás nagyon fontos a szervezet számára, hiszen ha nem pihenjük ki magunkat eléggé, akkor hosszabb távon olyan betegségekkel nézhetünk szembe, mint az elhízás, a cukorbetegség, vagy pedig a keringési problémák, amelyek akár végzetesek is lehetnek. A kutatás két hétig tartott, és 12-en vettek részt benne.

A jelentkezők 4 órán keresztül bámulták a képernyőt, mielőtt lefeküdtek volna, ez 5 napon keresztül folyt. Ezután pedig hagyományos könyvek olvasása következett, szintén ugyanilyen időintervallumban. Akik az iPad-en olvastak, sokkal nehezebben tudtak elaludni, mint azok, akik egy könyv igazi lapjait forgatták. Annak ellenére, hogy mindkét csoport képes volt 8 órát aludni, az iPadesek másnap mégis sokkal fáradtabbak, ingerlékenyebben voltak, mint az igazi könyvet olvasó társaik.

A legjobb, ha egyáltalán nem használunk ilyen kütyüket elalvás előtt, azoknak, akiknek mégis ez a munkájukból kifolyólag elengedhetetlen, szerezzenek be szűröket, amelyek a kisugárzott kék színű fényt felfogják.

Forrás:

Szóljon hozzá!