Berettyóújfaluban konkrétan 5660 Facebook felhasználó van, Kingstonban már egy kicsit több, összesen 4.549.80. De honnan tudhatod meg mindezt?A Facebook statisztika részeként a Social Times elindította a , amelynek segítségével pár kattintással megtudhatod, mennyien Facebookoznak a világ bármely településén. Természetesen mindenkit a magyar helyzet érdekel jobban, ezért a következő grafikonon láthatjátok, a hazai városok Facebookos toplistáját:
A mai nap adatai szerint 4.207.020 aktív felhasználó van Magyarországon a Facebookon. A városok szerinti lista tükrözi a magyar internetezők terület szerinti eloszlását, nem meglepő, hogy Budapest van az élen, több mint 1 millió felhasználóval. Attól eltekintve viszont, hogy ezzel a főváros kilométerekkel előzi meg a többi települést, hiszen a második Debrecen csak 115 ezer Facebookozóval büszkélkedhet, és Szeged a harmadik helyen van 95 ezer userrel. Ha a top 15 város összeadjuk az már kiteszi a Facebook populáció 45%-át. De azért nem kell panaszkodnunk ha Budapestet kivonjuk, nagyjából 3 millió felhasználó oszlik el az ország többi részén.
Településről-településre
A városkeresőben megtekinthető, hogy a magyarok az ország bármely területén lógnak a Facebookon, lájkolják egymás posztjait, kevés olyan hely van, ahol ne lenne felhasználó. A vidéki nagyvárosok jelentősen képviseltetik magukat, de a kisebb településeken is tapasztalhatunk meglepő adatokat, amelyekre . Nyúlon például mindössze 4210-en laknak, mégis közülük 1000 Facebookozik. Pornóapátiban ugyanekkor 240-en vannak fent az oldalon, míg Karakószörcsökön mindössze 80-an. Az arányok változnak, de összességében kijelenthetjük, hogy bizony Facebookos nép a magyar.
Véletlenszerűen kiválasztott településekről készült ehhez egy vizualizációt, ahol a körök mérete csak nagyjábóli arányt mutat:
Miért hasznos tudni a városok Facebookozó lakosságának számát?
Egyrészt fontos a hirdetőknek, adminoknak, hiszen ha lakóhely, földrajzi elhelyezkedés szerint is akarják targetálni a posztokat, vagy a reklámokat, először itt utánajárhatnak, érdemes-e ezt megtenniük, mennyi felhasználóhoz jutna el tartalmuk. Főleg helyi vállalkozásoknak érdemes megnézniük az adatokat, de nagy cégek helyi kampányainál is fontos lehet tudni a felhasználók számát. Jó példa erre az, hogy ha egy vállalkozás székhelyén kevesebb a Facebookozó, akkor érdemes megnézni a környező településeket és oda is targetálni a hirdetést, ahol nagyobb sűrűségben fordulnak elő felhasználók. Emellett persze az ilyen statisztikai adatokat igénylő anyagok, cikkek, felmérések szintén támaszkodhatnak Városkeresőnkre.
Ugyanakkor jó szórakozás lehet puszta kíváncsiságból utána járni, mennyien Facebookoznak szülőfalunkban, ahogy a Google térképén is barangolunk. Böngésszétek bátran szolgáltatásunkat és menjetek el egészen a Föld másik feléig.
Részletes infografika a statisztikáról:
Forrás /szöveg és grafikák/: