artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

 

 

Ettől függetlenül el tudnék képzelni egy villamos vonalat Bihar fővárosában: a vasútállomástól indulna, az Ady Endre utcán, majd a Dózsa György úton haladna tovább a Polgármesteri Hivatal felé (ahol csilingelne egy kicsit), majd jobbra letérve a Bajcsy-Zsilinszky Endre utcán, és a Tardy úton át betérne a végállomásra, az Orbán Balázs térre. (Ugye valami ilyesmi útvonalon történik a városi népvándorlás? Faluból be, a vasútállomásra, vagy a buszvégre, aztán indulás a Papóhoz, a Kórházba…) Visszafelé pedig a Lenkei, Kisfaludy, Kinizsi utcákon (ó Istenem végre lennének szilárd burkolatú utak azon a környéken is!) tenne egy kört és valahol a „Berettyóujfalu’s Shopping Center” (Lidi, Tápbolt stb.) környékén csatlakozna ismét városunk főutcájára.

Tegyük fel, hogy a városvezetés elhatározza, igenis legyen villamosvonal Újfaluban (az EU különösképpen támogatja manapság a városi közlekedés ezen környezetkímélő módját, tehát még talán gempa is lenne rá), szóval megszületik az „ELHATÁROZÁS”. Mivel Magyarországon élünk, és itt igencsak gördülékeny az ügymenet, három-négy éven belül már ki is írják az első ilyen-olyan pályázatokat, aztán eltelik még néhány év, és megnevezik a győztest, a kivitelezőt!

A „gördülékenység” a továbbiakban is a folyamat része marad, hiszen a vesztes pályázó megtámadja a határozatot. Majd újabb kiírás, majd még néhány pezsgő hangulatú futsal bajnoki döntő (természetesen a helyi csapat részvételével), és mire a város lakossága elfelejtené, hogy tervben volt édes kis városunkban egy villamosvonal építése, megjelennek az első árokásó gépek a református templom előtti kereszteződésben, vagy bárhol, ahol sok a közlekedő gépjármű, és mérhetetlen káoszt okozva az autósoknak, megkezdik a pálya építését.

A bihari polgár örül, a Városvezetés már azt tudakolja, a következő helyhatósági választásokra biztosan elkészül-e a pálya, a mezőpeterdi Mamóka pedig már azt nézegeti az interneten, hogyan is kell közlekedni ezen a villamosizén (ha bemegy ugye Papóhoz a kórházba), azaz néhány hétig minden klappol, egyszer csak azonban, mint derült égből Zámbó Krisztián, a munkások levonulnak az építési területről, és minden leáll.

Marad a feltúrt főutca, a betemetetlen, életveszélyes árkok sokasága, a balesetveszélyes fémhulladék szétszórva a munkaterület környékén, egyszóval a pusztítás, teljes valójában, úgy ahogyan még nem láttuk drága városunk központját. Ha esik az eső sár van, ha süt a nap, por, ha még a szél is fúj, porfelhő. Telnek a napok, a hetek, a hónapok, burjánzik a gaz, szárba szökken a parlagfű, mi meg csak tüsszögünk, és várjuk a folytatást.

A Városvezetés gőzerővel tárgyal, mi meg arról suttogunk egymás között, ki mennyit „húzott” ezen a „villamosbizniszen”…

No persze ez, mint néhány sorral feljebb írtam is, csak feltételezés…

Berettyóújfaluban nem történhet meg ez, ha meg máshol megtörtént már, magukra vessenek az ott lakók.

You have no rights to post comments