artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. március 29. péntek

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves megye néhány fürdőjét tekintették meg a Bihar Termálliget munkatársai az elmút hét folyamán, az így szerzett tapasztalataikról Zámbori Péter, a Herpály Team Kft. ügyvezető igazgatója mesélt nekünk.

Utazásunk során Mezőkövesd-Zsórifürdőt, Egerszalókot és Bogácsot vettük célba - tudtuk meg az igazgatótól. A fürdőüzemeltetés, vendéglátás, informatika és műszaki területen dolgozó kollégáink vettek részt a szakmai úton, melynek célja az volt, hogy megismerkedhessünk a mindennapi nehézségek ellenére is jól működő fürdőkkel és tapasztalatszerzés útján újabb ötleteket, motivációt kaphassunk. Mind a három hely esetében eltérő színvonalú szolgáltatással találkoztuk és azt is felismertük, hogy az élménynyújtás sikere ma már a digitalizáción és az informatikán áll, vagy bukik. Ez fontos eleme lesz a mi fürdőnknek is.

szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 01szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 08

Zsórifürdőn és Bogácson két kempinget is meglátogattunk, ahol szintén számos ötletet, kreatív dekorációs, lakberendezési megoldásokat láttunk, melyeket a mi kempingünknél is szeretnénk majd megvalósítani. Betekintést kaptunk a gyógyászati és konyhai részlegek működésébe, valamint gépházakat is megtekinthettünk. Mindenhol azt láttuk, hogy megfelelő mennyiségű és színvonalú szálláshely nélkül a fürdők nem tudnának rentábilisan üzemelni. A tapasztalatok alapján elmondható, ahol a vendéglátás saját kézben van, ott az üzemeltetés nyereséges, viszont ahol ez kiszervezésre került, ott számos problémával kell szembenézni. A bogácsiak a régi apartmanházakat is visszavásárolják, hogy azok is saját üzemeltetésűek lehessenek.

szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 06szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 08

A meglátogatott településeken az üdülő és fürdőközponton kívül nem található más attrakció, éves látogatószámuk mégis 300-400 ezer fő és jelentős a külföldi vendégek száma is. A gyógyvíz Berettyóújfaluban is ugyanúgy rendelkezésünkre áll és a gyógyfürdő beruházás átadása után a gyógy-és wellness szolgáltatások is elérhetőek lesznek. Úgy gondolom, megfelelő marketinggel mi is elérhetjük azt, hogy vonzó turisztikai célpont legyünk a belföldi és külföldi vendégeknek egyaránt.

Azt is megfigyeltük, hogy bizonyos létesítményekben nagy a munkaerő fluktuáció, és van olyan hely, ahol már évek óta – minimális cserével – ugyanaz a kollektíva dolgozik. Bogács esetében az is figyelemreméltó, hogy a fürdő, a turizmus tartja el az egész falut. Ahogy azt korábban már említettem, megfelelő számú szálláshely nélkül ez nem működne, ez is azt bizonyítja, hogy csak a komplex turisztikai szolgáltatásnak van jövője. Abban is megerősítést kaptunk, hogy a vendéglátás szempontjából a mennyiség helyett a minőségre kell fektetni a hangsúlyt.

szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 11

Az energiaválság mindenkit érint, igaz eltérő mértékben. Bogácson például az egész fürdőt, szálláshelyeket és a település közintézményeit is geotermikus energiával fűtik, így kevésbé vannak kitéve a gáz energiahordozó árváltozásának. Találkoztunk viszont olyannal is, ahol még most kezdik kiépíteni a geotermikus rendszert. Összességében elmondható, hogy a települések mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fürdők nyitva maradhassanak. Az önellátásra való berendezkedés fontos feladat, függetlenedve az energiaellátó és beszállítói láncoktól.

szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 02szakmai uton jartak a bihar termalliget munkatarsai 09

Mindent összegezve örülök annak, hogy a szakmai út hatására munkatársaim tágabb, szélesebb látókörű gondolkodásmóddal gazdagodhattak, és biztos vagyok abban, hogy a gyógyfürdőre illetve az aktív (kerékpáros) turizmusra alapozva Berettyóújfaluban is létre lehet hozni egy komplex turisztikai szolgáltatást, viszont ehhez szoros összefogás szükséges a város és a környék turisztikai szereplőivel.

You have no rights to post comments