A társadalmi szerepvállalás, az edukáció illetve a cég és a lakosság közötti kapcsolat építése - összegezve ezek a szándékok hívták életre a Tama Hungary Kft. által felújított buszmegállók átadását. Győrfi Sándor, a vállalat ügyvezető igazgatója szerint legyen szó egészségügyi vagy a gyermeknevelési intézményről, helyi sportszervezetről, a kezdetektől fogva igyekeznek minden téren hasznos tevékenységgel láthatóvá válni, amit a jövőben a környezetvédelem területén szeretnének kiszélesíteni. KÉPGALÉRIA
A követendő példa
Győrfi Sándor, a Tama Hungary Kft. ügyvezető igazgatója köszöntőjében leszögezte: a vállalat számára a társadalmi felelősségvállalás kezdettől fogva prioritásként van jelen, ennek a szerepnek eddig és ezután is igyekeznek majd eleget tenni. Éppen ezért szolgál nagy örömére, hogy a kórház gyermekosztálya és a városi óvodák után újabb területen és formában sikerült karitatív kezdeményezést véghezvinniük.
Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a Lidl-el szemben, valamint a Bessenyei György Technikum előtt elhelyezett buszmegállók telepítését párhuzamosan több cél is motiválta. Egyrészt a vállalat saját, távolsági busszal munkába járó dolgozóit szerette volna az időjárás viszontagságaitól megóvni - és természetesen mindenkit, aki igénybe veszi a buszmegállót.
Mindezek mellett pedig szerették volna elérni, hogy társadalmi szerepvállalásuk az edukáció terén is érvényesüljön, ezért is került elhelyezésre a Lidl-el szembeni buszmegállóban egy könyvszekrény. A „bizalomkönyvtárból” – melynek létrejöttéhez a Tama dolgozói mellett a Sinka István Városi Könyvtár is hozzájárult - mindenki kölcsönözhet olvasnivalót, és persze gyarapíthatja is azt. A vállalat reményét fejezte ki abban, hogy kezdeményezésükkel hozzá tudnak járulni az olvasás népszerűsítéséhez.
Győrfi Sándor elmondta, kiemelt figyelmet fordítanak a vállalat és a lakossággal közötti kapcsolat építésére, társadalmi beágyazottságának mélyítésére, ehhez pedig alapvető lépés minél több információ szolgáltatása, amihez a buszmegálló kiváló felületet biztosít.
A várakozók az óriásplakáton elhelyezett QR kód beolvasásával megtekinthetik a cég bemutatkozó kisfilmjét, így betekintést kapnak a gyárban történő munkavégzésbe, illetve információkhoz jutnak a Tama Hungary működéséről, értékeiről és filozófiájáról. A buszmegállókkal való további, közeljövőbeli tervek között szerepel örökzöld borostyánok telepítése, ami illeszkedik a vállalat kiemelt környezetvédelmi stratégiájába, ezen belül pedig Berettyóújfalu zöldebbé válásának programjába.
Az ügyvezető igazgató köszönetet mondott azon személyeknek, intézményeknek és vállalatoknak, akik segítségükkel hozzájárultak tervük megvalósulásához:
Muraközi István polgármester
Sólya László és Demény Zsolt - Városfejlesztési iroda vezetői
Harsányi Gyula – Vilex94 Kft. ügyvezetője
Asbóth Vanda, Lakos-Balogh Erika- Brightly munkatársai
Kovács Balázs- Cívis Nyomda Kft. ügyvezetője
Rácz Sándor és Győrfi Zsolt ügyvezető-Generál Építő 98 Kft.
Ez bizony egy fehér holló
Dr. Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője háláját fejezte ki a vállalatnak a látványos és több szempontból is hasznos kezdeményezésért. Hangsúlyozta, az előnyére változott buszmegállóba érkezők ezek után már a kellemest a hasznossal egybekötve, művelődéssel tölthetik az időt. Mindezek mellett pedig a Tama Hungary-t is jobban megismerheti a lakosság, ami a vállalat számára hasznos - mint mondta, napjainkban már bizony a jó bornak is cégér kell - azaz reklámból és informálásból soha nem lehet elég.
A képviselő külön elismeréssel szólt az akció "fehér holló" mivoltáról. Elmondása szerint rengeteg helyen megfordul az országban, de konkrétan ilyen típusú társadalmi kezdeményezéssel még sehol nem találkozott, ami külön büszkeséggel töltheti el a bihariakat.
A cél: még több win-win
Muraközi István, Berettyóújfalu polgármestere szintén elismerését és köszönetét fejezte ki a Tama Hungary Kft. felé, a vállalat és az önkormányzat közötti kiegyensúlyozott kapcsolat élő példájának nevezve a kezdeményezést. A polgármester szerint a felújított és extra funkcióval felruházott buszmegálló világít rá leginkább arra, milyen sokat tud érni, ha az önkormányzat és a piaci szereplők együttműködnek. Muraközi István hangsúlyozta, kölcsönösen érdekeltek egymás sikereiben, a Tama pedig már nem először bizonyítja, hogy nem csupán a profit, hanem a társadalmi felelősségvállalás is fontos számukra.
Az akció folytatását a városvezetés már az ötlet születésekor tovább gondolta, így kidolgozva a "Fogadj örökbe egy buszmegállót" tervezetet, aminek a lényege egy, a vállalkozások és a város közötti win-win szituáció.
14 leromlott állapotú buszmegállója van még a városnak, és amennyiben egy piaci szereplő szponzorálja egy-egy létesítmény felújítását, addig az önkormányzat 10 évre szóló, határozott idejű szerződésben vállalja, hogy ingyenesen helyezi ott ki az adott vállalkozás hirdetéseit - tájékoztatott a kezdeményezés folytatásának lehetőségeiről Muraközi István. A polgármester John Fitzgerald Kennedy idézetével zárta köszöntőjét:
„Ne azt kérdezd, mit tud érted tenni a hazád, inkább azt, hogy te mit tudsz tenni a hazádért.”
Várják a további megbízásokat
Az egyedivé varázsolt buszmegálló megalkotását a Vilex94 Kft. vállalta. Harsányi Gyula, a kivitelező cég ügyvezetője elmondta, a kreatív munkát a Tama Hungary Kft .munkatársaival közösen ötletelve végezték, a cél egy egyedi és praktikus építmény megalkotása volt. A szerkezet alap-tartópillérekből áll, amihez csatlakozik az ülőpad, illetve egy virágtartó, valamint a Lidl-lel szembeni létesítmény esetében egy könyvszekrény is. Az elemek tetszés szerint variálhatók, a jövőben minden hasonló megrendelést igyekeznek rugalmasan, a legjobb tudásuk szerint elkészíteni. Takács Miklóssal, a cég másik ügyvezetőjével állnak a megrendelők rendelkezésére akár személyesen, vagy a 06 30 928 9207 illetve 06 30 928 9206-os telefonszámokon.