artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2024. május 19. vasárnap

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

„A Hajdú Bihar megyei kormányablakok akadálymentesítése” (TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0006) projekt keretében 2015. december 10-én ünnepélyes kormányablak átadásra került sor a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Berettyóújfalui Járási Hivatalának épületében.

 

Pálfi Anikó, a Berettyóújfalu Járási Hivatal vezetője köszöntötte az ünnepélyes átadón megjelenteket, Dr. Kovács Zoltánt,a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkárát, Rácz Róbert kormánymegbízott urat, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatalvezetőjét, Bulcsú Lászlót, a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés alelnökét, Dr. Vitányi István országgyűlési képviselőt, Muraközi Istvánt, Berettyóújfalu város polgármesterét, valamint a Berettyóújfalui Járás településeinek polgármestereit, a Kormányhivatal és a Polgármesteri Hivatalok, társszervek, intézmények vezetőit és minden kedves vendéget.

Rácz Róbert kormánymegbízott úr köszöntőjéből megtudtuk, hogy a berettyóújfalui kormányablak Hajdú-Bihar megyében jelenleg a nyolcadik, amely átadásra kerül. Az átadási ciklus végére Hajdú-Bihar megyében összesen 17 kormányablak fogja szolgálni a megyében – 82 településen – élő, több mint félmillió polgár érdekeit. Ez azt jelenti, hogy a megye lakosságának a 95%-a 15 km-en belül el fog érni legalább egy kormányablakot. Olyan minőségben és olyan színvonalon tudjuk kiszolgálni az állami hivatalok szintjén az állampolgárokat, amire okkal lehetünk büszkék – mondta Rácz Róbert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Magyar Kormány célja az volt, hogy megváltoztassa azt a több évtizedes gyakorlatot, berögződést, ami egy állami hivatal kapcsán megfogalmazódik az emberekben. Azok a kollégák, akik ezekben az ablakokban dolgoznak, egy teljesen új vállalati kultúra képviselői. Nemcsak a külcsín változik meg, hanem a belbecs is. A kormányhivatalokban, kormányablakokban dolgozók nagyon jól képzett, nagy tudást felhalmozó és mind viselkedésben, mind stílusban új szemléletet megtestesítő munkatársai a Magyar Államnak.

Kormánymegbízott úr nagyon büszke arra, hogy Berettyóújfaluban egy ilyen tágas, barátságos kormányablakot tudnak megnyitni a felkészült kollégák segítségével, amely a megye legszebb Járási Hivatalában kapott helyet. Bízik abban, hogy a járásban élő polgárok ittléte, ügyintézése, kiszolgálása igazolni fogja mindezeket. Köszönetét fejezte ki a kivitelezőnek, hogy korrekt áron és kiváló minőségben létrehozta ezt az intézményt.

A kormányablakban dolgozóktól azt kérte, hogy a hely szelleméhez méltóan dolgozzanak és az ügyfelekkel mindig türelmesen, segítségtudóan bánjanak. Rácz Róbert köszöntőjét azzal zárta, hogy reméli, legalább 100 évig fogja szolgálni az új hivatal a polgárok érdekeit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr. Vitányi István országgyűlési képviselő a névnapjukat ma ünneplő Juditok köszöntése után elmondta, hogy a közigazgatás átszervezésének megindulása után több helyen is felmerült az a kérdés, hogy az új struktúra bevezetése után többet kell utazniuk az embereknek, ha hivatalos ügyet szeretnének intézni. Képviselő úr megnyugtatásként már akkor azt mondta, hogy a kormányablakok kialakításával ennek épp az ellenkezője fog megvalósulni.

Városunk kormányablaka a megyében a nyolcadik, de gyors ütemben halad a többi kialakítása, átadása is. Jelen állás szerint 509 ügyet lehet az ablakokban intézni, de jövőre ezek száma 600 fölé is emelkedhet. A kormányablakok nyitása ténylegesen azt a célt szolgálja, hogy egyszerűen, hatékonyan és gyorsan intézzék az állampolgárok ügyeit. A szép környezet valóban arra inspirálja az itt dolgozókat, hogy maximálisan kiszolgálják az ügyfeleket. Fontos, hogy az állampolgárok érezzék azt, hogy az állam erős és hogy az állam az övék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr. Kovács Zoltán államtitkár úr ünnepi beszédében köszönetét fejezte ki, hogy meghívást kapott a kormányablak átadására, ugyanis fontosnak tartja, hogy egy állami vezető közvetlenül is lássa a beruházások eredményét, valamint az ott dolgozó kollégákkal való személyes találkozást is nagy jelentőséggel bír.

Az a bizalmi viszony, ami az állam és az állampolgárok közötti kapcsolatot jelentette az ügyintézések során, jelentősen megcsappant a 2010-es évekre. Ezért a kormány azt tűzte ki célul, hogy ezen változtatni kell. Ezt részben szerkezeti átalakítással valósította meg, az állami ügyek decentralizálásával. Az államnak minél közelebb kell, hogy kerüljön a polgárokhoz, ezért létrehozta az integrált területi közigazgatás középső és alsó szintjét; a kormányhivatalokat és járási hivatalokat. A járási hivatalok az igényeknek megfelelően ügysegédekkel, illetve kirendeltségekkel segítik az állampolgárokat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen átalakítások eredményeképpen létrehozott új közigazgatás egyik legfontosabb alapeleme, az informatikai rendszer jelenleg még nem teljes körű, ennek megvalósítása a kormányablakok megnyitásával válhat valóra. Az állammal nagyon sok ponton találkozunk, amikor ügyeket intézünk. A cél az, hogy ezeket a találkozási pontokat egy helyre sűrítsük és a kormányablakoknál minél több elsődleges, érdemi ügyintézés történjen – emelte ki államtitkár úr.

Az elektronikus ügyintézés fejlesztése mellett a személyes kontaktus nagyon fontos. Az idősebb korosztály és azok, akik nem tehetik meg, hogy okos készülékeket vásároljanak, a lehető legkönnyebben, rövid idő alatt tudják ügyeiket elintézni. A több száz, jövőre akár ezer ügytípus kezelésében az ügyintézők rendelkezésére álló tudástár nyújt segítséget, napra pontos információt.

Az ügyintézés egyszerűsítése érdekében eddig 110 törvény került módosításra, rövidebb ügyintézési határidők és szigorúbb szabályok bevezetésével. Például ha 60 napon belül nem kerül elintézésre egy ügy, azt elintézettnek kell tekinteni és az ügyfél számára kártérítést kell fizetni, az illeték visszafizetése mellett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az állami rezsicsökkentés az államigazgatásban is megjelenik. Mintegy 10 milliárd forintot hagy az állam január 1-től az állampolgárok zsebében akként, hogy több igazgatási szolgáltatási díj megszüntetésre kerül, és több illeték díja is csökken, vagy megszűnik. Az állam gazdasági fejlődése ezt lehetővé teszi. Az érintett területek a lakossággal való egyeztetés után kerültek kiválasztásra. Jó példa erre az erkölcsi bizonyítvány, amelyet legtöbbször állami állások elnyeréséhez kell kiváltani. 2016-tól a hatósági eljárások során elegendő az erkölcsi bizonyítványra egy nyilatkozatot tenni, hogy a leendő munkáltató kikérhesse az adatbázisból. Így nem kell érte fizetni és utánajárni. Az ilyen változások fogják igazán szolgálni az ügyfeleket.

Az államigazgatás egy nehéz hivatás. Azoknak a kollégáknak, akik ennek szentelik életüket, sokat kell tanulniuk, hogy mindig a legfrissebb tudással rendelkezzenek. Ehhez nyújt segítséget az állam folyamatos oktatásokkal, továbbképzésekkel a Közigazgatás-és Közszolgáltatás Fejlesztés Operatív Program keretén belül. Dr. Kovács Zoltán bízik abban, hogy a korábban említett eltűnő bizalom visszatér az állampolgárok részéről. Ehhez a közös munkához kívánt mindenkinek sikereket, anyagi megbecsülést (2016 júliusától bevezetésre kerül az életpálya modell).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ünnepi beszédet követően Pálfi Anikó, a Berettyóújfalu Járási Hivatal vezetője, Dr. Kovács Zoltán,a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Rácz Róbert kormánymegbízott úr, Dr. Vitányi István országgyűlési képviselő, Muraközi István, Berettyóújfalu város polgármestere ünnepélyes szalagátvágással adták át a berettyóújfalui kormányablakot.

A rendezvény a Járási Hivatal Fráter László termében tartott állófogadással zárult.

You have no rights to post comments