artand001bakonszeg001darvas001komadi001korosszegapati001magyarhomorog001mezosas001nagykereki001szentpeterszeg001tepe001ujiraz001vancsod001

2022. július 3. vasárnap

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

A kiégés a mentális és fizikai kimerültség állapota, amely keresztbe törheti a munkavállalók karrierjét, a barátságok és a családi kapcsolatok örömét. A stresszes helyzeteknek való folyamatos kitettség, mint például egy beteg családtag gondozása, hosszú munkaidő, vagy a politikával és az iskolai biztonsággal kapcsolatos felkavaró hírek, ehhez a stressz helyzethez vezethetnek. A kiégést azonban nem mindig könnyű észrevenni. Ezt szem előtt tartva összeállítottunk egy útmutatót, amely segít azonosítani a kiégés jeleit, valamint a megelőzés módjait. Érdekli, hogyan segítsen azoknak a barátoknak, családtagoknak vagy munkatársaknak, akik esetleg megtapasztalják ezt a stresszes állapotot? Akkor tekintse át az alábbi listát, ahol a kiégés elleni beavatkozási tippekről és trükkökről írunk.

Munkaterhelés

Ha a terhelés és a kapacitás egyensúlyban van, akkor el lehet végezni a munkát, és van idő a szakmai fejlődésre, fejlődésre, pihenésre és a munka helyreállítására. Azonban, ha ezek a dolgok nincsenek összhangban, akkor érdemes munkálkodni ezen a területen. Mérje fel, hogy hogyan teljesít az alábbi tevékenységekben, úgy, mint a munka tervezése, vagy a feladatok delegálása. Például tisztában van vele, hogy milyen munka következik? Mivel fog dolgozni a jövő héten? Van megosztható terve? A feladatok delegálása kapcsán nagy hiba, hogy néha elkerüljük, hogy a munkát másoknak adjuk át, de ez mindkét fél számára pozitív lehet. Könnyű lehet mindenre igent mondani, különösen akkor, ha az embernek csapongó a mentalitása. De fontos, hogy tudjunk nemet mondani néhány dologra a karrierünk során, ha elkötelezett, izgatott és energikus akar valaki maradni a munkában. Válassza ki, mi a legfontosabb az Ön számára (vagy a legszükségesebb a munkájához), és csak azokhoz az eseményekhez vagy projektekhez ragaszkodjon.

Elengedni a perfekcionizmust

Néha nem szükséges tökéletes alkotást készíteni; néha ha csak egy jóra van szükség. Ha a kiégés bármely tünetét tapasztalja, próbáljon meg a fenti műveletek mindegyikére összpontosítani. A munkaterhelés csökkentésére irányuló proaktív erőfeszítések rendkívül hatékonyak lehetnek a kiégést befolyásoló stressztényezők eltávolításában.

Szórakozás és játékokkal történő időtöltés

A különböző játékokkal történő időtöltés is kifizetődő lehet abból a szempontból, hogy ne kerüljünk a kiégés szélére. Ennek érdekében kipróbálhatók az egyes online játékok is, amikkel akár a mobiltelefonokon is lehet játszani. Egy különleges válfaja az online játéknak a valódi pénzes játékok, amikkel akár tényleges pénznyereményekhez is juthat az ember.

Erősítse a barátságokat

Az értelmes és gazdag interperszonális kapcsolatok kialakítása a kollégák között segít az embereknek, hogy úgy érezzék, hogy kapcsolatban vannak egymással, és elkötelezettek a munkájukban. Egyszerűen fogalmazva, az egymást ismerő és kedvelő alkalmazottak energikusabbak és motiváltabbak, ezért kevésbé valószínű, hogy kiégnek. A mai rohanós világban gyakran félünk foglalkozni a munka kapcsolati elemével, és ehelyett csak a szabályzatok és eljárások által lefedett operatív szempontokkal foglalkozunk. Ez nagy tévedés. Azok a munkavállalók, akik elég bátrak ahhoz, hogy barátságokat ápoljanak, olyan környezetet alakítanak ki, amelyhez az emberek csatlakozni szeretnének és nem gondolnak arra, hogy elhagyják az aktuális pozíciójukat.

Alvás

Az álmatlanság a kiégés egyik tünete, és ha nem alszol, az agyad nem működik a legjobban. A túl kevés alvásnak más súlyos következményei is vannak, beleértve az ítélőképesség hiányát, az autóbalesetek megnövekedett valószínűségét és olyan krónikus betegségek kialakulását, mint a rák, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és a depresszió. Az elegendő alvás kulcsfontosságú egészsége és boldogsága szempontjából, ezért ne spóroljon vele, és ne hagyja, hogy a munkája belevágjon ezekbe az értékes órákba. A tudomány bebizonyította, hogy a felnőtteknek éjszaka 7-9 órát kell aludniuk az optimális működéshez.

Gyakorlat

Intuitívnak tűnhet, hogy elhagyja a munkát, hogy edzésre menjen, hiszen a testmozgás kulcsfontosságú a mentális és fizikai egészsége szempontjából. A rendszeres testmozgás csökkenti a stressz szintjét, javítja az önbizalmat, megakadályozza a kognitív hanyatlást, növeli a termelékenységet és javítja a memóriát. Az elégedettség annak tudatában, hogy vigyázunk magunkra, és az a megnövekedett energia, amelyet akkor kapunk, ha felkelünk és mozgunk, nem pedig egész nap az íróasztalnál ülünk, segít megelőzni a kiégést okozó fizikai és érzelmi kimerültséget.

Nevetés

Bebizonyosodott, hogy a nevetés enyhíti a stresszt, és számos pozitív rövid- és hosszú távú hatása van. Valójában minden nevetésről végzett tanulmány pozitív eredményeket hozott. És nehéz cinikusnak és dühösnek lenni, amikor annyira nevetünk, hogy fáj az oldalunk. Kommunikáljunk többet a vicces sráccal az irodában. Szó szerint nevesse el a stresszt.

Szocializáció

Ha a munkán kívül másokkal tölti az időt, az megadja a szükséges érzelmi kiteljesedést. Csak a munkahelyi szocializáció és a munkavégzés egész életünk során kiégethet, és érzelmileg elszakít azoktól az emberektől, akikkel általában együtt lógna a szabadnapjain. Próbáljon meg rendszeres közösségi tevékenységeket ütemezni, legyen az vasárnapi villásreggeli vagy heti mozi este, hogy elkötelezett és aktív maradjon.

Összegzés

A folyamatos stresszhatásnak való kitettség kiégéshez vezethet. A kimerültség, a szorongás, valamint a barátoktól és családtagoktól való elszigeteltség érzése lehet néhány jel. A kiegyensúlyozott táplálkozás, a rendszeres testmozgás és a jó éjszakai alvás azonban megelőzheti ezt a stresszes állapotot. Aggódik a barátok és a családtagok miatt, akik esetleg kiégtek? Aggodalmaik meghallgatása, érzelmeik érvényesítése és bizonyos típusú támogatások könnyítése segíthet a terhelésen.

A kiégés elkerülhető, ha az öngondoskodást a napi rutin részévé tesszük. Még akkor is, ha hosszú órákat dolgozunk, vizsgára tanulunk vagy kisgyermekekkel foglalkozunk, ne felejtsünk el minden napba egy kis örömet hinteni. Próbáljon meg sétálni, beszélgetni egy barátjával, vagy nézni egy élvezetes műsort a televízióban. Az ehhez hasonló kis öngondoskodási gesztusok megakadályozhatják, hogy a stressz valami komolyabbá, például kiégéssé váljon.

You have no rights to post comments