precizbanner

epervasa15

egeszsegesvaros

tavaszbanner2020

akcio

eszakiipar

gazdatavasz

iparterulet

aurabannermedium2

berettyokartya2019

LizArt Design hajas

coaching2

BoPi nyito banner uj

helyijárat

zoldvaros

2020. június 2. kedd

Katalin Motel és Étterem

Berettyóújfalu, Király-Hágó u. 22.

06 (54) 401-537

06 (20) 421-9411

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Zöldségkrémleves

Cigánypecsenye sült burgonyával, savanyúság

"B" menü:

Húsleves csigatésztával

Rántott szelet vegyes körettel

A heti desszert: Feketeerdő szelet 500 Ft/adag

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP


piri2
Bessenyei ltp. üzletsor
06 (30) 596-1883

06 (30) 260-6040

INGYENES házhozszállítás!

"A" menü:

Brokkoli krémleves

Paprikás csirke tésztával

"B" menü:

Paradicsomleves

Brassói aprópecsenye sült burgonyával

HETI MENÜ ÉS ÉTLAP

veradas

ZöldVáros Szerelempark

koboreb

hasznaltkicsi

ilonatavasz2020  

 

Legfőképpen azért, mert így nem kell kerülgetni közel 8 kilométer építési területet, mint ahogyan teszik azt egy másik város polgárai, lassan két éve már!

- In memoriam 2-es villamos Debrecen -

 

 

Ettől függetlenül el tudnék képzelni egy villamos vonalat Bihar fővárosában: a vasútállomástól indulna, az Ady Endre utcán, majd a Dózsa György úton haladna tovább a Polgármesteri Hivatal felé (ahol csilingelne egy kicsit), majd jobbra letérve a Bajcsy-Zsilinszky Endre utcán, és a Tardy úton át betérne a végállomásra, az Orbán Balázs térre. (Ugye valami ilyesmi útvonalon történik a városi népvándorlás? Faluból be, a vasútállomásra, vagy a buszvégre, aztán indulás a Papóhoz, a Kórházba…) Visszafelé pedig a Lenkei, Kisfaludy, Kinizsi utcákon (ó Istenem végre lennének szilárd burkolatú utak azon a környéken is!) tenne egy kört és valahol a „Berettyóujfalu’s Shopping Center” (Lidi, Tápbolt stb.) környékén csatlakozna ismét városunk főutcájára.

Tegyük fel, hogy a városvezetés elhatározza, igenis legyen villamosvonal Újfaluban (az EU különösképpen támogatja manapság a városi közlekedés ezen környezetkímélő módját, tehát még talán gempa is lenne rá), szóval megszületik az „ELHATÁROZÁS”. Mivel Magyarországon élünk, és itt igencsak gördülékeny az ügymenet, három-négy éven belül már ki is írják az első ilyen-olyan pályázatokat, aztán eltelik még néhány év, és megnevezik a győztest, a kivitelezőt!

A „gördülékenység” a továbbiakban is a folyamat része marad, hiszen a vesztes pályázó megtámadja a határozatot. Majd újabb kiírás, majd még néhány pezsgő hangulatú futsal bajnoki döntő (természetesen a helyi csapat részvételével), és mire a város lakossága elfelejtené, hogy tervben volt édes kis városunkban egy villamosvonal építése, megjelennek az első árokásó gépek a református templom előtti kereszteződésben, vagy bárhol, ahol sok a közlekedő gépjármű, és mérhetetlen káoszt okozva az autósoknak, megkezdik a pálya építését.

A bihari polgár örül, a Városvezetés már azt tudakolja, a következő helyhatósági választásokra biztosan elkészül-e a pálya, a mezőpeterdi Mamóka pedig már azt nézegeti az interneten, hogyan is kell közlekedni ezen a villamosizén (ha bemegy ugye Papóhoz a kórházba), azaz néhány hétig minden klappol, egyszer csak azonban, mint derült égből Zámbó Krisztián, a munkások levonulnak az építési területről, és minden leáll.

Marad a feltúrt főutca, a betemetetlen, életveszélyes árkok sokasága, a balesetveszélyes fémhulladék szétszórva a munkaterület környékén, egyszóval a pusztítás, teljes valójában, úgy ahogyan még nem láttuk drága városunk központját. Ha esik az eső sár van, ha süt a nap, por, ha még a szél is fúj, porfelhő. Telnek a napok, a hetek, a hónapok, burjánzik a gaz, szárba szökken a parlagfű, mi meg csak tüsszögünk, és várjuk a folytatást.

A Városvezetés gőzerővel tárgyal, mi meg arról suttogunk egymás között, ki mennyit „húzott” ezen a „villamosbizniszen”…

No persze ez, mint néhány sorral feljebb írtam is, csak feltételezés…

Berettyóújfaluban nem történhet meg ez, ha meg máshol megtörtént már, magukra vessenek az ott lakók.

Szóljon hozzá!